Gå til innhold

Stryk på eksamen, kommer det på vitnemålet.


Snillingen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i hulsete vurderer du å stryke på eksamen? må jo gjøre ditt beste hvertfall..

 

uansett, alle eksamenskarakterer kommer på vitnemålet, men tar du eksamen opp igjen vil det siste resultatet telle.

I førsteklasse fikk jeg 4 på matteeksamen, tok den opp igjen og fikk 6, og det er den karakteren som blir stående på vitnemålet :)

Lenke til kommentar
Hvorfor i hulsete vurderer du å stryke på eksamen? må jo gjøre ditt beste hvertfall..

 

uansett, alle eksamenskarakterer kommer på vitnemålet, men tar du eksamen opp igjen vil det siste resultatet telle.

I førsteklasse fikk jeg 4 på matteeksamen, tok den opp igjen og fikk 6, og det er den karakteren som blir stående på vitnemålet :)

Du går i 2. klasse nå? Reglene på videregående har ingenting å si, trådstarter går på universitetet.

 

Trådstarter: Jeg tror ikke det kommer opp at du har strøket en gang tidligere. Leste at de på BI vurderte å begynne å merke eksamenskarakterer som er tatt for andre gang (når en stryker på første eksamen) på ett eller annet vis, og det betyr vel at de ikke gjorde det før. Tror praksisen er den samme andre steder.

Lenke til kommentar

Tusen takk Gonjimann

 

Gullfisk18, grunnen til at jeg ønsker å stryke på eksamenen er at jeg ikke har tid til å lese på alle fagene mine. Derfor ønsker jeg å ta den ene eksamenen etter sommerferien. Om jeg består på eksamenen før sommerferien får jeg ikke lov til å ta den opp rett etter sommerferien for å forbedre karakteren og må i stedet vente ett år til neste ordinære eksamen.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...