Gå til innhold

Trening om morgenen


Anbefalte innlegg

Hei, vurderer å komme i gang med trening igjen, men tatt en titt på sitasjonen min og kommet frem til at det egentlig hadde vært best for meg å trene før jobb... Altså om morgenen..

 

Så jeg lurer, hvilke fordeler/negative sider kan dette ha på kroppen? Jeg tenker på det å stå opp, kle på seg og trene med en gang, er det lurt?

Og hva gjør man med mat, bør man spise før eller etter?

Er det noen trning som egner seg/ikke egner seg om morgenen (Styrke, utholdenhet osv)

 

Takk takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem å trene om morgenen. Om du bør spise først eller ikke, kommer helt an på deg selv, og hvor hardt/lenge du har tenkt å trene. Altså, du trenger nok ikke mat før en gåtur, men skal du jogge eller på spinning i en time, så er det nok lurt å ha litt å gå på. Hvis ikke går du fort tom, og får problemer med å gjennomføre.

 

Men dette er noe du må finne ut av selv, finne ut av hva som fungerer best med din kropp.

 

... og hvis du innerst inne er ekstremt b-menneske så er det kanskje en god ide og trene om kvelden likevel, da sjansen er liten for at du holder ut med morgentrening i lengden :p

Lenke til kommentar

tipper det blir en god blanding av utholdenhet og styrketrening...

Jeg er b-menneske, liker å sove, men når jeg først har kommet meg opp så har jeg ikke noe problem med resten av dagen sånn egentlig...

 

Grunnen til at jeg vil trene om morgenen er at jeg kommer ikke til å motstå fristelsen ved valget; Gå hjem og legge seg på sofaen eller dra å trene etter jobb... da blir det nok sofaen hver gang...

Lenke til kommentar

For meg funker trening-før-næring kun om sommeren, men jeg har mer eller mindre droppet det. Blir med opplagt av mat før og etter trening uansett. Har lest mye fram og tilbake om at det faktisk er noe å vinne på det. Man tjener kanskje litt tid på å trene om morgenen (og spise frokost på skole/jobb) for å så trene om ettermiddagen/kvelden også, men god søvn, mat og teknikk kan vel være like så bra?

Lenke til kommentar

Styrketrening om morgenen er ikke noe problem, men det må være en stund etter at du har våknet. Det er ingen god idé å hoppe opp av senga, hive i seg et par brødskiver og så gå og trene med en gang. Du skal helst vente en god stund (usikker på hvor lang tid som er optimalt) etter å ha spist før du trener styrke. Når du våkner er forøvrig glykogenlagrene dine fulle, så de første repetisjonene skal nok gå bra, men de neste blir desto tyngre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...