Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ombygging av Handicap-"bil", anyone?


e321

Anbefalte innlegg

(fant ikke noe bedre forum til denne posten)

 

Har muligens en billig handicap "bil" jeg kan få tak i..Usikker på om det er 3 eller 4hjuls utgaven.

Er det noen som har sett noen sånne bli ombygd på noen måte?

 

Tenker først og fremst på lakkering..Tøff farge med f.eks flammer eller noe mønster..

Tror disse har 24V, hvis ikke er det 12V. Uansett så tror jeg kanskje motoren klarer 12V ekstra, uten at jeg skal si det helt sikkert. Det som evt. blir problemet er om styringen til motoren klarer mer spenning enn den er laget for.

Ville i alle fall fått litt bedre fart kombinert med omdreving, men tenker på ingen måte å ødelegge noe på denne "bilen"..

 

Om det viser seg at motoren ikke lar seg trimme så kan kanskje mopedmotor og f.eks gocart bakaksling være en ide?

Helst så må alt skjules(utenom eksosanlegg) selfølgelig :)

 

Med en billig MT5 motor så hadde den nok gått greit, med trimmet am6 motor hadde hastigheter opp mot 80km/t+ vært mulig men livsfarlig :p

Uansett så hadde vel bakhjulskjøring og sladding(evt. litt drifting på snø) vært tøffere enn toppfart ;)

 

Bare lufter ide'er her..Hvis noen vet om noe sånt som har blitt gjort før så må dere sifra :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg har flere slike golfbiler. De går på 9x12volts batterier eller noe. Han har satt inn høytalere i tak og vegger, cd spiller i dashen og en liten basskasse under setet. Han har også satt opp slike terninger, wunderbaum og slike horete lys en får kjøpt på bensinsstasjoner. Han har også lakkert to svarte fartsstriper på panseret. Artig å kjøre mens en venter på skolebussen:)

Lenke til kommentar

hehe hørtes bra ut :) dessverre er det ikke tak på de her. Finnes vel bare som ekstrautstyr.

Men hadde vært kjekt om de kunne trimmes litt hehe..

 

Kom på en ting;

Om det er motorstyringa som ikke tåler høyere spenning så kan det kanskje være ett alternativ å lage en "boost" knapp som styrer ett rele som igjen gir mer spenning til motoren ;)

Blir VELDIG ukontrollerbart, men det bør være mulig. :)

 

Er det ingen som har trimmet slike før? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...