Ethernet Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Hei. Skal hjelpe faren til dama mi med maskina i morgen. Reinstallasjon av windows, for det meste av systemfiler har blitt slukt av virus og dritt. Har prøvd å fikse det, men er mye lettere med en formatering. Men han har jo så klart ikke tatt vare på nødvendige drivere.. Så jeg lurte på om det finnes et handy program som finner ut hva slags hardware som sitter i, uten installerte drivere, og deretter viser hvilke drivere som er nødvendige? Eller, i det hele tatt som klarer å vise alt av hardware da, så kan jeg finne drivere gjennom google om det er sånn. SIW eller PC-wizard klarte nemlig ikke finne hardware, om ikke driverne var installert. Takker for all hjelp
Ethernet Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Jeg fant et program som løste mitt problem: Driver Magician. Dårlig googling av meg først.. Beklager
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Mesteparten av drivere ligger i windows, og windows update finner vel selv resten stort sett. Problemet er at enkelte drivere finnes i ulike versjoner, bl.a grafikkdriverne finnes både i engelsk, og internasjonal versjon samt ulike beta versjoner. Jeg har selv samlet det jeg trenger av drivere på en egen cd, så formatering nå er poc.
Ethernet Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Ja, men om du leste så skrev jeg at det er faren til dama mi sin. Jeg har også nødvendige drivere til min, men hva han har av hardware aner jeg ikke, for manualer og alt har gått i søpla. Men som du sier ligger mesteparten av drivere i windows. Men ikke til nettverkskortet hans og slikt, da han kjører 3G nett
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 akkurat det samme som jeg sliter med når jeg gjør slike ting for venner og familie....like moro hver gang...not!
Ethernet Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Mhm. Så er det en Dell PC oppe på det hele..
nAD Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Gå på dell og søk på pc'ens serienummer så finner du alle driverene du trenger. Verre er det ikke med en Dell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå