Gå til innhold

Var dette et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Å hvilken test er det da, sist eg så var det ikke mye forskjell mellom wd og maxtor 120GB 8MB cache. Seagare er litt tregere en de to, men for å være ærlig merker du ingenting mellom de 3 120GB disk produsentene i praksis?

 

Denne:

 

http://www.dinside.no/php/art.php?id=84551

 

Jada, jeg vet det er 2 MB cache-versjonen, men forskjellen er jo bare cache-størrelsen. Resultetet burde derfor bli det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for å få 200gb trenger du Denne fila ellers får du bare 137gb. (gjelder alle disker på over 137gb ikke bare 200gb diskene)
Så lenge du har servicepack 1 installert i XP trenger du ikke den fila. Og når vi snakker om XP, kjøp studentversjonen hvis du er student eller har barn som studerer osv. Tror det fulle reglementet er på microsoft. Student er XpPro, bare rimeligere.

 

Det er forresten mer enn cache og grensesnitt som er forskjellen på S-ATA og P-ATA versjonen av Seagate Barracude 120GB. S-ATA versjonen er så å si totalrenovert. Og cache har en del å si i en del situasjoner.

Lenke til kommentar
for å få 200gb trenger du Denne fila ellers får du bare 137gb. (gjelder alle disker på over 137gb ikke bare 200gb diskene)
Så lenge du har servicepack 1 installert i XP trenger du ikke den fila. Og når vi snakker om XP, kjøp studentversjonen hvis du er student eller har barn som studerer osv. Tror det fulle reglementet er på microsoft. Student er XpPro, bare rimeligere.

 

Det er forresten mer enn cache og grensesnitt som er forskjellen på S-ATA og P-ATA versjonen av Seagate Barracude 120GB. S-ATA versjonen er så å si totalrenovert. Og cache har en del å si i en del situasjoner.

Nei den filen har liten betydning om du ikke har støtte for 200GB disker i bios?

Denne:  

 

Jada, jeg vet det er 2 MB cache-versjonen, men forskjellen er jo bare cache-størrelsen. Resultetet burde derfor bli det samme..

'

Trenger vel ikke si mere?

Forskjellen er ikke stor, i praksis knapt merkbar, begge diskene er meget bra valg.

Seagate Barracuda må dessverre se seg slått av begge de to konkurrentene, på absolutt alle områder vi testet på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
vil anbefale en maxtor 200gb.  for å få 200gb trenger du Denne fila ellers får du bare 137gb. (gjelder alle disker på over 137gb ikke bare 200gb diskene)

 

Det er ikke 137GB disker som er grensen. Det er 160GB siden 160GB=137Gb i OS'et. Og de aller fleste kort støtter helt opp til 160GB men det er bare noen få som støtter opp til 200GB

Lenke til kommentar

Tror jeg har det nå:

 

MSI CD-brenner IDE 48x/24x/48x

- CR48-A, Intern Retail

MSI DVD-spiller IDE 16x/48x (D16)

- Retail

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Barton) prosessor, 512kb

Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort

- Floppydisk Intern

Maxtor IDE ATA-133 200GB 7200RPM 8MB

- DiamondMax Plus 9, 8 MB cache

Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A

- nForce2-SPP/MCP-T,1394, USB2.0, Dual LAN

Creative Høyttaler Inspire 6.1 6700

- (Sub,6 monitorer,forsterker), Retail

Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort

- Kabinett m/360W DX-01B-D P4 / AMD

2 stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond

- Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5

Logitech MX500 Optical Mouse

- USB & PS-2, Retail

Logitech OEM DeluxeAccess Keyboard Black

- (Norsk) Tastatur PS-2, Bulk

Hansol 19" CRT 920P TCO-99

- Skjerm

Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB

- AGP, ATI 9700, DVI-I, TV-Out, Retail

 

Totalt ekskl. frakt: 14 270,00

 

Skal prøve å få lånt OS. :wink: Men en ting trenger jeg fortsatt svar på:

 

Hva slags kjøling trenger jeg for å overklokke FSBen til min. 200 MHz DDR?

 

Helst ikke noe rådyrt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...