Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nybygd maskin


Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp montert nye deler som skal bli min nye pc etter 3 år på en 478 socket pc.

 

Nye deler:

 

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4

Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz

ABIT IP35-E, P35, Socket-775, ATX

FOX+ GeForce 8800GT 512MB PCI Express 2

 

Med gammel strømforsyning fra sistenevnte pc: Hiper Strømforsyning ATX 580W

 

Problemet er at den booter opp men restarter, fryser seg ( låser seg )med jevnlige mellomrom med varierte tidspunkter i bootinga.

 

Hadde samme problemer på forrige gamle pc, men da kunne de komme når som helst plutselig og vare flere dager. Så går det over og pcen kan funke flere uker opp til måneder uten det problemet. Opplever at pcen kan restarte seg kansje noen få ganger i måneden også.

 

Har hørt at Hiper Strømforsyning ATX 580W er en veldig ustabil strømforsyning som kan dø når som helst mest typisk etter 2 år som jeg har fått med meg. Folk sier etter ett par år gir den den en pipelyd og ryker(dau)!

 

Jeg vet at 580 watt skal holde til mitt oppsett selv om jeg har 3x 120 og 2x80 mm vifter i kabinettet.

 

 

Vurderte faktisk å kjøpe ny strømforsyning samtidig som de nye delene skulle bestilles. Men skulle prøve denne først.

 

Er strømforsyning problemet? Vis ikke, hva annet?

 

 

 

- Niern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du formatert og lagt inn OS på nytt?

 

tipper kanskje det er harddiskfeil, du får prøve å kjøre en checkdisk scan

 

 

Har ikke fått det gjort ennå etter booting problemene.

Har 2 gamle hardisker med OS på begge. Bruker den ene nå. Skal ta en test med den andre som jeg brukte på min gamle pc.

 

Skal flashe biosen også bare for å se.

 

 

Kjøp ny psu med en gang. Hiper psu er også kjent for og levere farlige ustabile speninger som kan skade komponenter i pcen. Det trenger ikke og bety at den leverer 580w fordi om det står det.

 

 

Vill nokk antageligvis gjøre det. Forslag til god strømforsyning? Tenker på 600Watt++

Endret av Niern
Lenke til kommentar
Kjøp ny psu med en gang. Hiper psu er også kjent for og levere farlige ustabile speninger som kan skade komponenter i pcen. Det trenger ikke og bety at den leverer 580w fordi om det står det.

teit sagt synes den der blir å synse etter min menig har den ps selv har aldri hatt problem

å har den første revisjons modelen

Lenke til kommentar
Kjøp ny psu med en gang. Hiper psu er også kjent for og levere farlige ustabile speninger som kan skade komponenter i pcen. Det trenger ikke og bety at den leverer 580w fordi om det står det.

teit sagt synes den der blir å synse etter min menig har den ps selv har aldri hatt problem

å har den første revisjons modelen

 

 

Får vell prøve å låne meg ei strømforsyning og teste før jeg vurderer ny da.

Endret av Niern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...