Gå til innhold

Låse opp kontant tlf


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk. Jeg fant den siden, tastet inn mitt 15 siffrede IMEI nr, og fikk opp meldingen.

 

"Vi finner ingen låsekode til oppgitt imeinummer. Sjekk om telefonen er eldre enn 12 måneder eller om telefonen er låst til annen operatør. Dersom telefonen er ute av bindingstid og låst til Telenor som operatør, kontakt Telenor på tlf 09000"

 

Går det ikke ann å trykke inn en kode: *#037098903# bow chcika wowow og så er den klar.

 

Tlf er en w800i

Endret av Hansforum
Lenke til kommentar

Samme problemet her, har akkurat fått mitt nye one call simkort, men det funker jo selvsagt ikke i den telenorlåste mobilen min. Den greia på internett sier at det er under 12 måneder siden jeg kjøpte mobilen, og derfor må kontakte kundeservice å betale vist jeg vil ha den opplåst. Dette stemmer derimot ikke, ettersom jeg kjøpte mobilen januar 2007, så jeg får ta en liten samtale med de å få skaffa opplåsningskoden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei, nå har vi ringt en håndfull ganger til telenor.

Oppgtt imei nr og alt det der. De sier de skal ta kontakt.

Ingentig skjer. Gode forslag taes imot med takk.

 

Hei,

 

Her ligger problemet i utganspunktet til butikken dere kjøpte tlf i.

Hvis butikkselger "glemmer" å reg imei opp imot online systemet til telenor, vil telenor aldri motta at denne tlf har blitt solgt.

Slike saker skjer ofte når tlf er kjøpt på bensinstasjoner og narvesen osv.

Det er tross alt en grunn til at det finnes skikkelige forhandlere foreksempel Telehuset.

Dra til butikken der den er kjøpt å klag, hvis de ikke får til å låse den opp har du krav på ny.

 

Clint

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen Clinty. Det skal jeg prøve på. Nå er jeg lei og min mor enda mer frustrert da hun har gått en måned uten mobil som virker nå.

 

Fristende å levere tlf til unlock.no men da tar det jo en uke til før hun har tlf på plass igjen, i tillegg til at det koster 200 kr. Vi vil ha det gjort helst i går.

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen Clinty. Det skal jeg prøve på. Nå er jeg lei og min mor enda mer frustrert da hun har gått en måned uten mobil som virker nå.

 

Fristende å levere tlf til unlock.no men da tar det jo en uke til før hun har tlf på plass igjen, i tillegg til at det koster 200 kr. Vi vil ha det gjort helst i går.

 

Lykke til :thumbup:

 

Clint

Lenke til kommentar
Altså, SE-telefoner taes ikke med kode. Man tar det via datakabel. Det som da er vanlig er at telenor henviser deg til en telesjappe som har utstyr og og er godkjent for det

Hvor har du dette fra?

SE-modeller låses da også opp med kode! Hvertfall alle de jeg har låst opp...

 

De som vanligvis må sendes inn er Samsung etter min erfaring, men noen av de kan låses opp med kode også.

Lenke til kommentar
Ok, det var nytt for meg, så hva ambefaler du som en hurtig og rask måte å gjøre dette på?

Kan gjøres selv med et program kalt SEtool. Eller du kan nok også be telenor henvise deg til noen som åpner den. Prat gjerne med noen litt lenger opp i systemet enn første linje support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...