Gå til innhold

Bluescreen - Hva skal jeg gjøre?


Raste

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Hp HDX 9130 som jeg kjøpte i November. Så har jeg fått et problem, dette skjedde:

Jeg fikk mange ganger BlueScreen når jeg var på laptopen, og så prøvde jeg å ta en recovery. Da gikk alt feil, da jeg måtte vente litt etter recovery moduset var ferdig så fikk jeg BlueScreen og det har fucket opp hele pcen. Noen som vet om hva jeg kan gjøre?

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den er såpass ny og den kommer med bluescreens i hytt og pine uten at du har gjort noen større inngrep så ville jeg gått tilbake til der du kjøpte den. Det kan tyde på noe feil i maskinvaren, og dette dekkes vel av garantien skulle jeg tro.

 

For normal bruk så går ikke Windows i bluescreen. Har kun opplevd det noen ytterst få ganger når jeg har fiklet litt frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Om den er såpass ny og den kommer med bluescreens i hytt og pine uten at du har gjort noen større inngrep så ville jeg gått tilbake til der du kjøpte den. Det kan tyde på noe feil i maskinvaren, og dette dekkes vel av garantien skulle jeg tro.

 

For normal bruk så går ikke Windows i bluescreen. Har kun opplevd det noen ytterst få ganger når jeg har fiklet litt frem og tilbake.

Har ikke gjort noen inngrep på den. Har kun tatt en par formateringer (recovery) noen ganger.

Kjøpte den i nettbutikk, så får vel ringe dem imorgen.

Lenke til kommentar
Du har krav på at de reparerer feilen. Kan være så enkelt som at du trenger en ny minnebrikke, eller at deler av HK er deffekt.

Hva er HK må jeg spørre :)=?

 

Har også hatt en annen problem med maskinen, det var at enten HDD eller noe bråket innmari når den startet opp helt til Vista begynte å loade. Kan det også være litt av årsaken siden det er konponent?

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Mest sannsynelig dukker denne opp pga feil på ram. Er det to rambrikker i din maskin, kan du ta ut brikke nr to, og se om det fungerer da. Er det samme feil, så sett brikke to inn i spor 1 og bruk bare brikke nr 2 og se om feilen fortsatt er der.

 

Rambrikkene finnes som oftest rett under et deksel (muligens må du skru opp to skruer). De tast ut ved å dra metallet på sidene til holdern litt ut, så spretter de opp på skrå og kan dras rett ut. Sette de inn igjen setter du de inn på skrå og syver ned. Det er et spor i dem, så de kan ikke settes i feil vei, med mindre du bruker rå makt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...