Gå til innhold

Hvordan lage webshop?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Skal lage en webshop, men har ingen erfaring med dette.

Den skal inneholde +/- 100 produkter og sende bestilling til en email adresse. Foreløpig ikke noe fancy med kredittkort osv.

 

Må være enkel å vedlikeholde men samtidig se relativt profft ut.

 

Kan noen hjelpe meg igang? Eller har noen sample code/guide?

Har ikke funnet noe relevant på google/forumet.

 

Haster litt siden siden må være oppegående innen 2 uker.

 

På forhånd takk til alle som bidrar!

 

Mvh NetFinity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Skal lage en webshop, men har ingen erfaring med dette.

Den skal inneholde +/- 100 produkter og sende bestilling til en email adresse. Foreløpig ikke noe fancy med kredittkort osv.

 

Må være enkel å vedlikeholde men samtidig se relativt profft ut.

 

Kan noen hjelpe meg igang? Eller har noen sample code/guide?

Har ikke funnet noe relevant på google/forumet.

 

Haster litt siden siden må være oppegående innen 2 uker.

 

På forhånd takk til alle som bidrar!

 

Mvh NetFinity

 

tror du skal slite med å få til dette, det koster og litt å få en server med domene å hoste det på, men det finnes vel noen gratis scripts på bla. hotscripts.com

 

ellers så går det jo ann å bruke de stygge mamut greine, eller så er det jo flere isper som tilbyr lignede tjensterr bla. activeisp

Lenke til kommentar

Enkleste Webshop du finner er muligens http://www.nopdesign.com/freecart/index.html.

 

Denne har jeg testa og den virker, men det kjipe er at den er lagd i Javascript, og er cookie-basert. og var jeg deg ville jeg funnet en som var lagd i PHP, gjerne en som kjører MySQL i stede for at vareinformasjonene skal lagres i cookies, dette er nemlig ganske pyton for folk som sitter bak brannvegger eller av andre grunner ikke kan nyttegjøre seg av cookies.

 

DU har forresten dårlig tid :yes: .

 

www.hotscripts.com har sikkert et par shopper (shoppingcarts) som både kjører PHP-MySQL og kan administreres via web av en administrator, sikkert gratis oxo, det er bare å surfe innom å se... lykke til, og jah.. si fra hvordan det går :D

Lenke til kommentar

 

tror du skal slite med å få til dette, det koster og litt å få en server med domene å hoste det på, men det finnes vel noen gratis scripts på bla. hotscripts.com

 

ellers så går det jo ann å bruke de stygge mamut greine, eller så er det jo flere isper som tilbyr lignede tjensterr bla. activeisp

 

Takk for svar!

 

Mest sansynlig blir det hostet på egen server, og domene blir registert. Webshoppen er til firmaet jeg jobber i, men jeg tenkte jeg skulle kutte ned på utgiftene ved å la være å leie inn folk til å gjøre dette.

 

Det bør være fullt mulig å gjennomføre ettersom det finnes tusenvis av webshopper på nettet.

 

Jeg trenger en step-by-step av hva jeg trenger for å gjennomføre dette. (Databaser, script osv.)

 

Er det noen som har laget en enkel webshop før?

Lenke til kommentar
Enkleste Webshop du finner er muligens http://www.nopdesign.com/freecart/index.html.

 

Denne har jeg testa og den virker, men det kjipe er at den er lagd i Javascript, og er cookie-basert. og var jeg deg ville jeg funnet en som var lagd i PHP, gjerne en som kjører MySQL i stede for at vareinformasjonene skal lagres i cookies, dette er nemlig ganske pyton for folk som sitter bak brannvegger eller av andre grunner ikke kan nyttegjøre seg av cookies.

 

DU har forresten dårlig tid  :yes: .

 

www.hotscripts.com har sikkert et par shopper (shoppingcarts) som både kjører PHP-MySQL og kan administreres via web av en administrator, sikkert gratis oxo, det er bare å surfe innom å se... lykke til, og jah..  si fra hvordan det går  :D

 

Takk for fyldig bidrag fra deg også Dino_ :)

 

Da jeg har server disponibelt er det ingen problem å få kjørt MySQL eller hva enn det måtte være. PHP og MySQL vil nok bli løsningen her, men jeg trenger fortsatt noe kom-i-gang info om dette, da jeg bare har erfaring fra html fra før.

 

Skal også poste resultatet når den tid kommer:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du har tenkt deg til og lage en web-shop, da er det ikke dumt med litt erfaring innen interne servere, dette pga at siden burde stå internt og bare være "koblet" ut på nettet.

 

 

Sjekk designet og måten komplett.no har utført det på, så kommer det til og bli genialt !

 

:D

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil nå bare si at dersom du aldri har drevet med det og du ikke vet hvor du skal begynne så har du ikke noe valg! Dersom det er to uker til deadline, vil det nok lønne seg å leie inn noen som kan implementere dette for dere, det er ikke gjort på 1-2-3 å lage en komplett webshop og kvalitetssikre både denne og databasen...

Hvis du i det hele tatt finner noen som sier seg villige til å lage dette på så liten frist da.

 

Og ja, jeg har laget en webshop :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...