Gå til innhold

Bøker om fabeldyr, som drager o.l


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo skaffe deg selveste Harry Potters skolebok, Fabeldyr og hvor de er å finne :roll:

 

Har den selv faktisk. Den beskriver hva de forskjellige dyrene kan gjøre, hva de spiser og litt forskjellig.

 

LOL

 

har den jeg og, men den er jo egentlig ikke særlig saklig. I den står jo bare Rowlings egne versjoner av alle dyrene hun har beskrevet, og det er MYE, for ikke å snakke om stort sett ALT, feil :dontgetit: selv om den er ganske underholdende.

Lenke til kommentar

Warcraft serien er vidunderlig når det kommer til drager (og alt annet), "The Five Aspects of Azeroth", bare konseptet er jo genialt!

 

Bone har også en del drager i seg, ikke like seriøst konsept som Warcraft eller Eragon men meget artig. Når du først begynner så kan du rett og slett ikke slutte!

 

Du kan også få kjøpt en bok som heter "The Anthology of Dragons", som i det store og hele forklarer litt rundt mystikken og magien med drager. Verdig lesestoff for en drage-fantast! (kjøpes på Outland)

 

Terry Brooks sin serie "the Landover (Magic Kingdom)" er også fantastisk llustrert og forklart med drager og andre surrealistiske skapninger. For meg en sikker vinner!

 

Du har jo også Nâzguls fra Tolkiens univers, selv om det ikke legges like mye vekt på disse i selve historien finnes det mange fordypnings-bøker hvor du finner masse informasjon om disse.

 

Utenom disse vet jeg ikke! Jeg har lest veldig lite fantasy av den sort (har lest alt for lite fantasy generelt) men om noen år kan jeg komme tilbake med flere gode råd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...