Gå til innhold

Ny PSU til filserver.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har kjørt min filserver en god stund nå på en 380W NorthQ PSU. Maskinen er stort sett kanibalisert så det er litt ymse hva som står i den. Jeg har som følger:

 

en 3,4 GHz LGA-775 (Prescott)

2x512 mb ram

8x HDD (1 raptor, 5 sata, 2 ide)

DVD-RW

ATI FireGL

4 port sata kontroller.

 

Jeg har kjørt viftestyring fra en matrox orbital 2x16 LCD fra 5v på USB og vifter har vært tilknyttet denne. Casen er som følger att maskinen har bråket litt mye så, i går gikk jeg til inkjøp av en Zalman 6 kanals viftekontroller for å ha bedre tilgang til de individuelle viftene.

I morges ville ikke serveren starte...

 

PSU'en er død, har testet med en annen PSU, og jeg er ganske sikker på at viftekontrolleren var den omtalte siste spikeren i kista. Så da må jeg til anskaffelse av ny, og her kommer spørsmålet. Jeg tror nok kanskje att den døde PSUen kanskje var i minste laget rent watt-messigt og kunne gjerne tenkt meg en tilbakemelding på hva jeg bør ha. Evt lenker til noen form for watt kalkulator...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en filserver durende hjemme med:

- AMD X2 3800+ 45W

- HK med integrert GPU

- 9 disker (8 sata og 1 ide)

- 2stk sata 4p pci kort

- 2stk Pyramid viftestyringer (helt konge :new_woot: )

på en Ubuntu 7.10 innstallasjon.

Se worklogg i signatur for mer info.

 

 

Dette drives av en NorthQ 400W PSU. Den ligger veldig nærme den du hadde da, men min har ikke noe problem virker det som. Trekker max 297W iflg måleren jeg har koblet til veggen. Da er det et par andre ting koblet til samtidig i en sånn forgreiner sak.

 

Edit: la til hk

Endret av Nero Burningwr00m
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...