ticsyboy Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 hei! jeg trenger hjelp med en batch fil jeg skal lage. den skal gjøre noe bestemt etter hva jeg svarer den med "user speak" jeg har bare gjettet meg en del frem å har kommet hit: > usermessage.vbs ECHO WScript.Echo InputBox( "Where were you born?", "Place of Birth", "London" ) FOR /F "tokens=*" %%A IN ('CSCRIPT.EXE //NoLogo usermessage.vbs') DO SET PlaceOfBirth=%%A if placeofbirth=molde format C:/ <yes.txt XD XD DEL usermessage.vbs men det funket ikke. her er så langt jeg har kommet meg: > usermessage.vbs ECHO WScript.Echo InputBox( "Where were you born?", "Place of Birth", "London" ) FOR /F "tokens=*" %%A IN ('CSCRIPT.EXE //NoLogo usermessage.vbs') DO SET PlaceOfBirth=%%A ECHO You were born in %PlaceOfBirth% DEL usermessage.vbs MVH: Nicolas
j000rn Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Om du tror PC-en forstår dette som du har "gjettet deg frem til" så er du ganske på villspor. Det du har prøvd på er bare vås. Jeg anbefaler at du finner f.eks. en bok eller et VBScript / WSH tutorial på nettet å leser dette nøye. Det går ikke ann å lære seg programmering på noen annen måte enn å faktisk LÆRE det.
ticsyboy Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Skrevet 20. februar 2008 Om du tror PC-en forstår dette som du har "gjettet deg frem til" så er du ganske på villspor. Det du har prøvd på er bare vås. Jeg anbefaler at du finner f.eks. en bok eller et VBScript / WSH tutorial på nettet å leser dette nøye. Det går ikke ann å lære seg programmering på noen annen måte enn å faktisk LÆRE det. bare vås? alt er rett untat if commandoen. desuten: selvlæring
j000rn Skrevet 20. februar 2008 Skrevet 20. februar 2008 Jeg var nok litt trøtt og rask med å svare, så ut som du hadde prøvd å blande VBS og batch i samme fil. Men bruk av variabler bør være noe av det første du lærer i en tutorial. if %placeofbirth% == molde echo Filleby!
ticsyboy Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Skrevet 20. februar 2008 Jeg var nok litt trøtt og rask med å svare, så ut som du hadde prøvd å blande VBS og batch i samme fil. Men bruk av variabler bør være noe av det første du lærer i en tutorial. if %placeofbirth% == molde echo Filleby! Ok;) takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå