Gå til innhold

Noen som har info Capitalism 3?


Anbefalte innlegg

Hei! Noen på forumet som vet om det kommer en tredje utgave i Capitalism serien? Spiller C2 for tiden, men hadde vært morsomt med en oppdatert utgave. Søkte rundt på nett men fant lite annet enn et lite intervju gjort for mange år siden, hvor utgiveren snakker om hva planene for nr 3 er. Som sagt er det et gammelt intervju, og jeg lurer derfor på hva som har skjedd på veien...

 

Om noen har tips om liknende spill laget i nyere tid er det supert :) (tenker da på selve spillstrukturen og design fremfor grafikk) Hvordan er f.eks Transport Giant med tanke på realisme iforhold til capitalism? (Er viktig for meg å ha det så komplissert og realistisk som overhodet mulig)Og finnes det spill i dene generen laget etter 2005?

 

Takker for alle svar!

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på det samme! Senest igår søkte jeg faktisk på Capitalism 3, men fant ikke noe.

Jeg digget 1'eren. Husker jeg fikk en demo av spillet vedlagt et eller annet spill-magasin og spilte det veldig mye. Senere kjøpte jeg fullversjonen. Da jeg flere år senere oppdaget at det var kommet en oppfølger hadde jeg store forventninger. Jeg fant det ikke noe sted i Norge og måtte bestille det fra USA. Jeg ble imidlertid skuffet. Stort sett helt likt, men med et forsøk på litt bedre grafikk som ikke var noe bra og som heller ikke hadde noen betydning for gameplayet. Dessuten var noen ting gjort litt vanskeligere, blant annet virket ikke min åpningsstrategi fra det første spillet like godt. Jeg pleide å kjøpe opp tømmer og så lage fabrikker som lagde senger som jeg solgte i hopetall i alle byene. Det gjorde meg søkkrik! Pengene jeg tjente pluss store lån ble brukt til å kjøpe aksjer i undervurderte selskaper og å utvide produksjon og salg av andre varer. Og når jeg fikk over 75% av aksjene i andre selskaper kunne jeg fusjonere dem med mitt eget. Det endte med at jeg eide alle butikklokalene i alle byene og jeg produserte alle mulige varer med kjempehøy kvalitet og hadde et årlig overskudd på over $10,000,000,000. Med en Price/Earning på 20 blir det over $200,000,000,000. Formuen var imdlertid enormt mye høyere siden jeg trikset med aksjene jeg investerte i. :p Jeg kjøpte f.eks masse aksjer i et selskap og så brukte jeg andre selskaper jeg kontrollerte til å kjøpe aksjene av meg selv til stadig stigende kurser. Deretter sank kursene og selskapet jeg kontrollerte selger aksjene til stadig lavere kurser og jeg kan plukke dem opp til spotpris. Så bruker jeg det kontrollerende selskap til å kjøpe dem igjen av meg til høyere priser. Dessuten ble også selskapene som ble utsatt for slik trading selv brukt til å kjøpe opp andre selskaper igjen.. Slik tømte jeg de andre selskapene for kapital. Da var det på tide å selge seg ut av dem. Deretter gikk de konkurs. Gode minner..

 

Så hvis det kommer en ny versjon med utvidet gameplay og topp grafikk så hadde det vært svært gledelig. :yes:

Endret av T-2000
Lenke til kommentar

Hehe, en syk strategi :p I Intervjuet jeg leste snakker utvikleren om at et spill nr 3 vil ha drastiske endringer grunnet at dagens samfunn er preget av IT og innovasjoner fremfor gammel markedskapitalistisk fremgang. Dvs at en bedrift uten innovasjoner og nye ideer med konkurransefortrinn ikke kan hevde seg. Han sier at han vil ta høyde for dette og gi spilleren mulighet til å selv utforme ideer og nye strategier for å erobre markedet. Det høres utrolig bra ut, og hvis det kommer med oppdatert grafikk, og enklere menysystem er det nirvana for meg! ;)

Lenke til kommentar

Har selv spilt Capitalism plus og Capitalism 2 inkludert online delen meget mye men begynner å bli lenge siden. Det er dessverre ikke noe Cap3 på vei litt kjipt da en svært trofast fanmasse har etterspurt en oppfølger lenge.

Andre lignende spill som kan måle seg med Cap2/Cap plus finnes det ingen av, sjangeren har nesten dødd ut. Det eneste spillet som når opp til Capitalism 2 på økonomidelen er Railroad Tycoon 1 og 2. Det finnes spill som omhandler børsspekulasjon som jeg syntes var morro alle med navn som begynner på Wall Street

 

..Tycoon: http://avaxsphere.com/games/genre/strategy/pages/1

..Raider: http://www.roninsoft.com/wsraider.htm

..Traider: http://www.gamespot.com/pc/strategy/wallst...2000/index.html

Endret av link202
Lenke til kommentar

Capitalism 1 var jo et fantastisk spill og det er i grunn rart at det ikke finnes flere spill i den sjangeren. Mulighetene i et slikt spill er jo endeløse da alt man trenger å gjøre er å etterligne virkeligheten. Moret meg mye med det T-2000 nevner her. Triksing på aksjemarkedet var jo det absolutt morsomste, og jeg hadde også stor glede av å forsøke å øke min personlige formue mest mulig.

Lenke til kommentar

Det som jeg savnet litt var noe å investere alle pengene i etterhvert som jeg fikk milliarder av dollar ekstra hvert eneste år. Ikke fikk jeg renter på dem og de ble bare stående enten i selskapet eller som utbytte hos meg privat.

 

En annen ting som jeg skulle ønske de kunne ta med i en oppfølger er transport. Man kunne fått muligheten til å lage selskaper som bygde f.eks veier og jernbaner og produserte tog som frakter varene mellom byene og man kunne fått bygge skipsverft og lignende. Slik kunne man redusere transportkostnadene og man kunne også selge slike tjenester til andre selskaper. Og så skulle det vært mulig å selge en enkelt fabrikk eller butikk og ikke bare hele selskaper.

 

Håper personlig ikke de forandrer gameplayet så mye som ReSSaA antyder. Mye av morroen er jo at det ikke er så veldig vanskelig, men at man stadig kan utvide virksomheten, litt som i Simcity.

Endret av T-2000
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Mulighetene i et slikt spill er jo endeløse da alt man trenger å gjøre er å etterligne virkeligheten.

Jaha, og det skal være enkelt ?

 

Hovedproblemet i slike spill er ofte balansen, dvs at når du først begynner å tjene penger er det plutselig altfor lett. I tillegg er det altfor ofte sånn at den samme strategien virker hver gang en starter et nytt spill noe som gjør spillet kjedelig i mine øyne. Håper noen etterhvert finner en løsning på det der.

 

Andre morsomme "pengespill" jeg har prøvd;

Trains And Trucks Tycoon bygg transportnett og tjen gryn på transport av varer.

 

+ et spill om å utvikle dataspill (!?) laget av en danske, freeware og omtalt her på Gamer.no Husker ikke hva det het.

Lenke til kommentar
Mulighetene i et slikt spill er jo endeløse da alt man trenger å gjøre er å etterligne virkeligheten.

Jaha, og det skal være enkelt ?

 

Hovedproblemet i slike spill er ofte balansen, dvs at når du først begynner å tjene penger er det plutselig altfor lett. I tillegg er det altfor ofte sånn at den samme strategien virker hver gang en starter et nytt spill noe som gjør spillet kjedelig i mine øyne. Håper noen etterhvert finner en løsning på det der.

 

Andre morsomme "pengespill" jeg har prøvd;

Trains And Trucks Tycoon bygg transportnett og tjen gryn på transport av varer.

 

+ et spill om å utvikle dataspill (!?) laget av en danske, freeware og omtalt her på Gamer.no Husker ikke hva det het.

 

Det er jeg helt enig i, også en av grunnene til at jeg gjerne vil se Capitalism 3. Har akuratt oppdaget Capitalism 2 og morer meg med det, men det begynner å bli et problem det at strategier gjerne går på repeat. At det blir lettere når man først har begynt å tjene penger kan vel delvis skylde at risikoen ved diverse investeringer osv automatisk blir mindre. Det er jo også slik at å bygge opp en bedrift er mye blod og tårer i startfasen også i virkeligheten, men når man har bygget opp et merke og er kjent i markedet går ting gjerne litt mer flytende. Men såklart blir det da kjedelig i et spill. I virkeligheten kan du stikke ut på yachten du har tjent opp til når ting blir lite utfordrende, men i spillet blir man sittende å se på at ting ordner seg selv, ønskende at man hadde satset på virkeligheten istedet. :)

 

En ting jeg liker ved spillet er at det har en veldig fin læringskurve, og for mange er det en gyllen mulighet for å lære masse om noe man ellers må lese seg til. Man får også en viss følelse av hvordan ting fungerer i markedet selvom også mye er utelatt.

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Til dere som spiller Capitalism 2, hvilket OS bruker dere?

Eller eventuelt hvilket virtualiserings program bruker dere?

 

Jeg kjører Windows 7 64bit og får det ikke til å funke. Kjører jeg det via VirtualBox starter det, men musen går så fort at jeg ikke får gjort noe. Har vært inne i kontrollpanel og satt musehastigheten til det laveste.

 

Nå fikk jeg lyst til å spille dette her, og kjøpte det akkurat på nett for 120 kroner...og så funker det ikke.

 

Har også prøvd via Remote Desktop til en virtuell XP maskin på en av serverene mine, men da får jeg en annen feil, og spillet starter ikke opp.

 

Setter pris på alle tips...

Lenke til kommentar

Til dere som spiller Capitalism 2, hvilket OS bruker dere?

Eller eventuelt hvilket virtualiserings program bruker dere?

 

Jeg kjører Windows 7 64bit og får det ikke til å funke. Kjører jeg det via VirtualBox starter det, men musen går så fort at jeg ikke får gjort noe. Har vært inne i kontrollpanel og satt musehastigheten til det laveste.

 

Nå fikk jeg lyst til å spille dette her, og kjøpte det akkurat på nett for 120 kroner...og så funker det ikke.

 

Har også prøvd via Remote Desktop til en virtuell XP maskin på en av serverene mine, men da får jeg en annen feil, og spillet starter ikke opp.

 

Setter pris på alle tips...

 

Jeg kjører det i Win 7 32 bit pro. Bruker Deamon tools. Fungerer veldig bra og har aldri hatt noe problem. Men regner med at de optimaliserer spillet for alle nyere operativ system i den nye updaten...

Lenke til kommentar

Fant en versjon 1.01 på en annen side, og de tok bare $6 for spillet, så kjøpte det der (også) og nå virker det på Windows 7 64bits pcen min også... Ble nok lurt på den første siden, men pytt pytt, overlever 120 kroner.

 

Edit, ble ikke lurt på det første stedet (Retro64 games). De hadde en 48 timers penger til gode garanti, og pengene fikk jeg tilbake i dag. :thumbup:

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...