Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tele2 ADSL


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hat brukt Tele2 i ca. 1,5 mnd, og har hittil ikke hatt noen særlige problemer. Hadde forresten samme abb. som det du har fra Telenor nå, og de presterte å forhånds-fakturere meg for 3 mnd. 5 dager før bindingstiden gikk ut. Når jeg ringte for å opplyse dem om at jeg hadde sagt opp abb. for 20 dager siden og derfor ville ha en ny (og riktig) faktura. så fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig. Jeg måtte pent betale, så fikk jeg heller få en kreditnota på det overskytende... Frekke jæ....er det der !

 

Uansett, så er jeg ++++ fornøyd med Tele " så langt !

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man kobler opp til nettet med Tele2? Software? osv :roll:

 

Du trenger ingen software. Selv kjører jeg en router som bare er konfigurert til å motta IP via DHCP, det samme gjelder hvis du skal koble opp en maskin eller tre, ryktene sier at du faktisk kan få 7 iper, men det er ubekreftet.

 

Selv er jeg veldig godt fornøyd med linja, har den hastigheten jeg er lovet og har nå lasta ned kontinuerlig i 8 døgn, ingen problemer og null nedetid. Det er vel heller ingen ulempe at de nå setter ned prisene heller...

Lenke til kommentar
dere som har fått adsl fra Tele2, hvor holder dere til i norge? jeg holder til 30 min. nord for oslo og har ikke mulighet til å få det.

 

Jeg bor i Aurskog, i Aurskog-Høland kommune, som er ca. 5-6 mil øst for Oslo i retning Sverige. Elbilens hjembygd og greier. Hos oss var Tele2 ute med tilbud dagen etter Telenor begynte å ringe, så de må vel ha sett et eller annet spennende i markedet her.

Lenke til kommentar

Jeg bor i Aurskog, i Aurskog-Høland kommune, som er ca. 5-6 mil øst for Oslo i retning Sverige. Elbilens hjembygd og greier. Hos oss var Tele2 ute med tilbud dagen etter Telenor begynte å ringe, så de må vel ha sett et eller annet spennende i markedet her.

 

Antagelig er det alternativer til TNN sin fiber i sentralen eller vegg i vegg som er det spennende på din sentral.

Jeg tro Tele2 kun levererder hvor de får komme inn på rimelig fiber.

Lenke til kommentar

Så vidt meg bekjent var det også sterke krefter innad i Tele2 som stod for noe av lobbyvirksomheten, uten at vi skal ta det for god fisk. Aurskog ville jo vanligvis ikke vært et naturlig sted for Tele2 å bygge ut, siden de meg bekjent gjerne satser på mer urbane og tettbefolkede strøk.

 

En annen side av saken er at det ryktes at telefonsentralen i nabobygda 1940 Bjørkelangen har en eller annen funksjon i ADSL-nettverket, om det er linja til Sverige eller hva det er aner jeg ikke, men de sier at det er en av to sentraler i Norge som er tilknytningspunkt for ADSL, noe jeg ikke skjønner hva betyr.

Lenke til kommentar
Så vidt meg bekjent var det også sterke krefter innad i Tele2 som stod for noe av lobbyvirksomheten, uten at vi skal ta det for god fisk. Aurskog ville jo vanligvis ikke vært et naturlig sted for Tele2 å bygge ut, siden de meg bekjent gjerne satser på mer urbane og tettbefolkede strøk.

 

Tele2 videreselger bare via Telenor Networks sitt utstyr men antagelig på alternativ fiber så er det tilgang på det er det vel neppe størrelsen på sentralen som teller men fiberkabelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...