Gå til innhold

spillet The Movies


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590

Syns spillet er veldig bra. Er en smule lignende The Sims, bare at det er i filmverdenen.

Er mulig å lage veldig bra filmer, og du har en masse valgmuligheter. Absolutt verdt å kjøpe syntes eg.

Du kan også kjøpe en tilleggspakke som hetr The Movies Stunts and Effect, den har ikkje eg, men kan tenke meg at den kan vere nyttig.

 

Det koster bare 149,- hos gamezone, som er en relativt bra nettbutikk å handle i fra: Link til gamezone

 

EDIT: Du kan jo lese gamer.no sin anmeldelse av spillet her.

Endret av member-97590
Lenke til kommentar

The Movies er et spill som jeg anbefaler hvis du liker sim spill som Sim Civilation (å sammenligne det me The Sims blir litt feil synes jeg :) ). Du starter i filmens barndom og opparbeider deg opp til dagens nivå, med ekspansjonspakken kan du også ha tøff stunts med i filmene dine. Du kan kjøpe det via Steam også(huff, nå kommer det vel en som ikke liker steam og starter å flame :p ).

Lenke til kommentar

Jeg både elsker og hater The Movies. På mange måter er det helt genialt. Du bygger ditt eget filmstudio fra scratch, og kan faktisk gå så langt at du lager dine egne skuespillere (via et annet program kalt Star Maker som selvsagt følger med). Du starter som sagt i barndommen med sort/hvitt stumfilmer og jobber deg frem ti dagens filmer, og stort sett alt du forventer med film er med. Dette inkluderer selvsagt at A-stjernene vil ha bedre behandling enn B-stjerner (de krever f.eks et bedre sted å bo, bedre klær, en bar osv). Genialt nok må du passe på at stjernene trives, men ikke for mye. En bar kan for eksempel få dem i bedre humør, men blir de "for glade" kan det føre til alkoholisme. ;)

 

Problemet mitt er at studioet krever en viss standard for at folk skal gidde å jobbe der, og jeg har av en eller annen grunn bestandig store problemer med å få nok renholdere. Dette gjør at søppel til tider ikke blir plukket opp så ofte som det burde, noe som igjen gjør at ingen gidder jobbe der. Det gjør at det blir vanskelig å finne renholdere, noe som igjen fører til at studioet blir enda mer skittent, så enda færre vil jobbe der og så videre og så videre. Aner ikke hvorfor det skjer, men det skjer hver eneste gang jeg har spilt.

 

Et annet "problem" er at det kun er voksne folk med i filmene, og da mener jeg kun voksne. Nå har jeg ikke prøvd ekspansjonen, men i den normale versjonen er det null barn eller dyr. Dette igjen gjør at skuespillerne blir for like hverandre, noe som igjen gjør at filmene kan bli litt kjedelige. Hvor ofte gidder man se de samme skuespillerne egentlig?

 

Men for all del, om du overser slike småting er det et helt genialt spill. Du kan (selvsagt) lage ditt eget manus og lage din egen film nøyaktig som du vil ha den. Som en ekstra kul bonus kan du laste opp filmen på hjemmesiden til spillet og få andre til å vurdere den. Dette igjen gjør at du får mer penger til å kjøpe nye ting til studioet ditt. Dette igjen gjør at du hele tiden kan få nye ting til studioet, så en ekspansjon er strengt tatt ikke nødvendig om du bare vil ha nye møbler, scener, kostymer, rekvisita og så videre. ;)

 

Min personlige vurdering er at The Movies kunne ha blitt et klassisk spill som skapte en hel sjanger på egenhånd, men dessverre rakk det ikke helt opp. Det ville så mye, men fikk det bare nesten til. Det er meget bra, men kunne ha blitt enda bedre om de hadde jobbet litt mer med det først og for eksempel hatt med barneskuespillere og dyreskuespillere. Så nært, men akk så fjernt. ;)

Lenke til kommentar

The Movies er ett fantastisk spill til en lav pris. Det er det perfekte spill for både filmskapere og folk som er intressert i å se på film. Det krever tid, og skal du lage filmer selv hele tiden. Krever det kreativitet, så det er en del jobbing å lage veldig gode filmer som blir suksesser. Men om du setter deg godt inn i spillet, vil du garantert elske det. Ett av spillene til pc, jeg har spilt mest på høyde med The Sims.

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...