Gå til innhold

Har noen en undersøkelse om websidetrafikk?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg driver i disse dager og jobber litt for Advokatfirma Unneland & Co i forhold til markedsføring på nett. Jeg driver og letter litt etter en undersøkelse på nettet som sier noe om hvor mange % som går videre fra førstesiden og ser på de andre sidene og hvor mange som da evt bør ta kontakt? Er det noen som har sett noen undersøkelser på dette? Prøvde å søke på google og på forumet men fikk opp så mye annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg driver i disse dager og jobber litt for Advokatfirma Unneland & Co i forhold til markedsføring på nett. Jeg driver og letter litt etter en undersøkelse på nettet som sier noe om hvor mange % som går videre fra førstesiden og ser på de andre sidene og hvor mange som da evt bør ta kontakt? Er det noen som har sett noen undersøkelser på dette? Prøvde å søke på google og på forumet men fikk opp så mye annet.

hva med Google analytics, et gratis og rimelig godt analyse verktøy som gjør akkurat det du etterspør.

Lenke til kommentar

Ja, google analytics er et verktøy som kan gi meg informasjon om hvor mange som er på hver side, hvor de kommer fra også videre, men spørsmålet mitt er egentlig hva jeg kan regne som "bra" hvis f.eks 50% går videre fra førstesiden fra Advokatfirmaet er det bra, eller er det dårlig? Hvor mange sider ser en kunde på før han evt tar kontakt? Det er sånne spørsmål jeg lurer på, ellers er jeg helt enig i at google analytics er et bra verktøy, men jeg vil bli flinkere til å tolke de resultatene den gir...

Lenke til kommentar
Ja, google analytics er et verktøy som kan gi meg informasjon om hvor mange som er på hver side, hvor de kommer fra også videre, men spørsmålet mitt er egentlig hva jeg kan regne som "bra" hvis f.eks 50% går videre fra førstesiden fra Advokatfirmaet er det bra, eller er det dårlig? Hvor mange sider ser en kunde på før han evt tar kontakt? Det er sånne spørsmål jeg lurer på, ellers er jeg helt enig i at google analytics er et bra verktøy, men jeg vil bli flinkere til å tolke de resultatene den gir...

Dette er jo veldig inviduelt fra webside til webside og bransje til bransje, her er det jo også greit og ha tidligere tall og sammenligne med, så kan du da se endringer etterhvert som du gjør fordandringer i siden deres. Eller ser du en forandring når du markedsfører enten vi bannerannonser, print, DM, google adwords etc.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg driver i disse dager og jobber litt for Advokatfirma Unneland & Co i forhold til markedsføring på nett. Jeg driver og letter litt etter en undersøkelse på nettet som sier noe om hvor mange % som går videre fra førstesiden og ser på de andre sidene og hvor mange som da evt bør ta kontakt? Er det noen som har sett noen undersøkelser på dette? Prøvde å søke på google og på forumet men fikk opp så mye annet.

 

 

Hei

 

Tror det blir svært vanskelig å finne noe fasit svar her. Vil tro at det beste svaret gis av statistikken til advokatfirmaet sitt nettsted.

 

Ellers tror jeg nå at det er hvordan nettstedet er oppbygd, hvilke muligheter det er for kontakt, etc. som teller mye om hvorvidt en kunde tar kontakt eller ikke.

 

Det heter seg vel at brukeren i løpet av kort tid danner seg et bilde av nettstedet, dog vil jeg påstå at dette er undelagt en del andre faktorer. F.eks. hvis advokatfirmaet får førstesideoppslag i en riksavis med skryt som det ruger av, da er nok nettstedet automatisk stemplet "bra" i mange øyner.

 

Dette med om det er bra hvis 50% går videre fra førstesiden, avhenger vel av nettstedets oppbygning. Hvis nettstedet er bygget rundt en prioritert førsteside (kontaktinfo, etc.) mens "all" trafikk går til andre sider så er vel ikke det helt bra.

 

Det jeg tror er smart, er å ha fokus på nettstedet; nettstedet markedsfører.

For et advokatfirma tror jeg noen viktige faktorer er: skape fortrolighet, gi seg til kjenne, rask responstid, og et funksjonibelt, brukervennlig nettsted.

 

Ekstremt eks: Et firma bruker store summer på kjøp av reklameplass på diverse nettsteder, får ikke en henvendelse via kontaktskjemaet - grunnen var rett og slett at kontaktskjemaet til firmaet ikke fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...