Gå til innhold

Bilstereo i kabinett


Anbefalte innlegg

Sitter og leker litt med tanken på å sette ett bilstereoanlegg inn i ett kabinett. Men det som er så dumt er at anlegget er en del større enn 5.25", Faktisk er det bredere enn kabinettet. Noen som vet om en type kabinett som passer godt til ett slikt anlegg? Eller blir det lettere å lage nytt kabinett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Kan noen fortelle meg hvordan man får igang en vanlig strømforsyning fra pc, slik at jeg kan bruke dette til å få strøm til anlegget? Og er det bare å koble strømmen riktig med minus og pluss, eller er det mer jeg må ta hensyn til? Hva med strømmen for å beholde innstillinger og klokke på spilleren? Sette inn batteri til dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
På 20-pins kontakten til strømforskyninga, så kobler du sammen den turkise med en av de svarte(jord). Da starter PSU-en :)

 

Det er normalt den grønne ledningen som skal kortsluttes med jord, og ikke den turkise.

Men, mange strømforsyninger følger ikke fargestandarden på ledninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er bare én grønn/turkis på 20-pins kontakten. Det er bare fargeforskjeller.

 

Ok. På min er den grønn. Så dette bør være i orden. Har lurt litt på å legge inn bilder når jeg blir ferdig en gang.

Nå har jeg også skaffet en bakplate som jeg skal skru fast strømforsyning i, og sette på eksterne kontakter til lyd og video. Prøver desperat å få tak i rca (phono) kontakter til montering. MEN.. de bør jo helst være hunn på utsiden og hann på innsiden. Vil ikke ha noe ekstra jobb med lodding, det blir heller ikke noe ålreit o forhold til mye ledninger og stygg innside. Hadde jo vært greit å bare kunne koble på rca-kontaktene fra spilleren rett til uttak bak.

Noen som vet hvor i jeg får tak i noe jeg kan bruke? Er det kanskje lettere å kjøpe en koblingsboks for lyd og video og ta denne fra hverandre og montere på platen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Litt OT, men. Kan det ikke være skadelig for komponentene i PC'n med magneter i nærheten?

 

Har bestemt meg for å droppe halve ideen. Blir ingen pc inni likevel. Blir bare bilstereo, skjerm og høyttalere. Og helt sikkert en nettverkssvitsj og ett sigaretttenneruttak. Kommer til å ha den som en monitorstand til lcd-skjerm på lanparty. =)

 

PSU'en jeg skulle bruke, virket ikke. Blir vel til at jeg prøver å finne meg en brukt en for å teste.

 

Men for å svare på spørsmålet ditt Pyrion, så vil nok harddisker osv. ikke ha særlig godt av magneter i nærheten, nei. Det finnes jo høyttalere som er skjermet, bl.a. til bruk i båt. Tror de het Marine eller noe, og jeg mener å ha sett slike på Claes Ohlsson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...