Gå til innhold

internet hastighet fra CanalDigital..!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et spørsmål til alle som har internet hjemme og bruker canal digital.. Har dere ustabil internet? Akkurat nå skal jeg ha 7.0 Mbit/sek, men når jeg kjører en test på TPTEST så for jeg bare 4.82 Mbit/sek.. tatt testen 4 ganger og fikk samme resultate.! Er det flere som syns at canal digital sin internet er ustabil ?

post-134930-1203357628_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke tatt mange tester, men har hatt få tester og det viser varierende hastigheter fra tid ti annen.

 

Det har vært mye bedere før, men i det siste har jeg oppleved at hastigheten faller og alt går mye tregere for kortere perioder.

 

Edit: har nettop tatt en test, og det viser at min download hastighet er 20% lavere enn vanlige, men upload er det samme. Det er merkelig at akkurat nå, min upload ar 20% høyere enn download.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jo lengre unna den trådløse routeren du er jo mindre kapasitet er det i nettet. Har du en 54 Mbit trådløs router vil den ha en maks på 54 mbit KUN ved maksimal signalstyrke.

 

Sitter du et stykke unna routeren eller det er hindringer slik som vegger, betong eller andre elektriske signaler som kan forstyrre, vil hastigheten på den trådløse biten bli mindre.

 

Så kan faktisk hende at routeren din er for svak for å yte så store hastigheter under dine forhold.

Lenke til kommentar

Jeg har 14Mbit/3Mbit hos canal digital og når jeg måler er det veldig ustabilt hasstigheter rundt på forskjellige målere,,men regner med at det er vanlig uannsett om du har CD eller noen andre isp.

Jeg får av og til på utenlanske servere helt ned i 3Mbit/1Mbit og ping på 500ms...lol

Sykt når man tenker på det går med lysets hasstighet eller noe sånt..mye dårlig utstyr ute i verden da:D

Nå sist jeg målte hos CD var i går og da hadde jeg "mistet" 1Mbit opplast fart.

Egentlig ikke så farlig, jeg opplaster ikke så mye til ftp serveren min på nettet.

Alikavel er det frustrerende og vite at man ikke får det man betaler for,,og da mener jeg lokalt her i norge burde farten være det man betaler for og vell så det.

Har hendt av og til at jeg har kommet opp i 15Mbit/3.5Mbit, men det er i sjeldene øyeblikk,,og tror ikke det var bevist fra CD, men mulig at det akkurat var gjordt noe på linjene deres som stoppet noen fra og få full speed mens jeg fikk det..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme problem her med svært varierende hastighet. Jeg skal få 7000/1500 kbps, men ligger normalt på rundt 50% av dette. Min siste test på www.tptest.se viser at jeg får 0.40 Mbit/sek ned! Helt sykt. Høyeste jeg har vært oppe i i kveld er 3.1 Mbit/sek ned, altså ikke engang 50% av hva jeg betaler for. Jeg har sendt print screens til CD, men har ikke så store forhåpninger til at noe blir gjort. Vanligvis når det er problemer må en bare vente til det "går over".

Lenke til kommentar
Samme problem her med svært varierende hastighet. Jeg skal få 7000/1500 kbps, men ligger normalt på rundt 50% av dette. Min siste test på www.tptest.se viser at jeg får 0.40 Mbit/sek ned! Helt sykt. Høyeste jeg har vært oppe i i kveld er 3.1 Mbit/sek ned, altså ikke engang 50% av hva jeg betaler for. Jeg har sendt print screens til CD, men har ikke så store forhåpninger til at noe blir gjort. Vanligvis når det er problemer må en bare vente til det "går over".

 

 

Testet med ledning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...