Gå til innhold

bestilt hos Bhphoto, Pentax incoming :)


Anbefalte innlegg

Hvem andre enn dere kan forstå følelsene inne meg når jeg i dag har bestilt Pentax K10d og med P 18-250 , ekstra batteri og to 2Gb minnekort hos Bhphoto i NY...?

6400 Nkr i omregnet verdi..men kommer ikke til Norge før i neste måned, specially delivery :) Den ventetida blir lang...også kjøpte jeg Pentax sin AF360 blitz på circuitcity på tilbud for 158 Usd, som også kommer..

Gler meg som en unge :) men galskapen er at jeg faen meg ikke har tatt i ett K10d enda.. Bare kjøpt på intuisjon , rewiews, og gode anbefalinger fra dere.. :)

og til dere Canon/Nikonfrelste som lurer på hva som går rundt i hodet på en som kjøper Pentax når de stooore merka er på tilbud over alt... Jeg bor på nordvestlandet, her regner det..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Hvem andre enn dere kan forstå følelsene inne meg når jeg i dag har bestilt Pentax K10d og med P 18-250 , ekstra batteri og to 2Gb minnekort hos Bhphoto i NY...?

..

og til dere Canon/Nikonfrelste som lurer på hva som går rundt i hodet på en som kjøper Pentax når de stooore merka er på tilbud over alt... Jeg bor på nordvestlandet, her regner det..:)

..

 

Pentax K10D er et kjempekamera, du kan ikke gå feil med det! Du har også nesten tenkt riktig med hensyn til vestlandet, nedbør og værbestandighet på utstyret.

 

I mine øyne bæsjer du derimot ganske på leggen med hensyn til objektivet du har valgt. Et kamera blir aldri tettere enn det svakeste leddet- ofte er dette ved objektivfestet. Pentax 18-250mm har såvidt jeg vet ikke noe i nærheten av værtetning slik Pentax DA* objektiver har, og rent optisk er det ikke noe å rope hurra for heller.

 

Pentax K10D sammen med Pentax DA* 16-50mm f2.8 derimot- wohoo!

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar

Mulig du har rett når det gjelder værtettinga på det objektivet, men jeg kjøper det pga stort spennvidde i brennvidde...**alt i ett objektiv**

http://www.pentax.no/productview/19763003/Men det er da ett DA* objektiv ..? ..men har allerede begynt å sikle på en vidvinkel fast..bla pga kortere minste fokusavstand. Men må få dette i hus først , jfr *hvordan lure kjerringa* :)

Men du sier optisk er det ikke bra ? Hvordan da mener du?

Endret av Mundus
Lenke til kommentar

Nei,

 

det er ikke et DA* objektiv. Det er et DA objektiv.

Forskjellen er *, som er Pentax sin merking på 'proff' objektivene.

 

Det er foreløpig kun DA* objektiver som har værtettinger.

 

Pr dags dato:

SMC Pentax DA* 16-50mm f/2.8, SMC Pentax DA* 50-135mm f/2.8

Videre er disse lansert, men ikke i butikkene:

SMC Pentax DA* 200mm f/2.8, SMC Pentax DA* 300mm f/4

I løpet av året kommer også

SMC Pentax DA* 60-250mm f/4

 

Og en del annet knask.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Men du sier optisk er det ikke bra ? Hvordan da mener du?
Optisk er det et av de beste ultrazoom-objektivene, så sånnsett har du valgt rett. Du må gi slipp på alt-i-ett dersom du skal ha noe bedre, og dersom du er med på å bruke penger på fastoptikk til andre ting, er det slett intet dumt valg.

 

Bruk det objektivet til å bli kjent med kameraet (meget godt kamera, forøvrig), så sparer du heller til DA* 30mm og 55mm som kommer i løpet av året/neste år, og evt. 200mm f/2.8. Da får du værtetning og topp optisk ytelse, så kan du degradere 18-250 til feriezoom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...