Gå til innhold

Billig å kjøpe polariseringsfilter fra usa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for all hjelp folkens!! Filter er bestilt fra Roxsen, og er allerede underveis :thumbup: Har aldri prøvd noen form for filter før, så nå blir det morsomt å få testa det ut! :dribble:

Skrevet

Fant et b+w pola-filter type 58mm på loftet (den som leter skal finne!) dessverre er det også gråskalert så det stjeler ytterlige et blender trinn :(

Men passer mitt nye 30d ypperlig

Skrevet
MARUMI 72mm DHG Circular Polarizing

Kenko 72mm PRO 1 Multi-Coated CPL

In the May issue of Photographly Monthly they carried out a group test of Polarizer filters.

Marumi received a 5 Star rating beating-

B + W

Colin P

Hoya

Jessops

Sigma

Aah, tenkte ikke på at CPL var polarisasjonsfilter (står for circular polarising?). Hadde tenkt å kjøpe kenko, men er Marumi bedre?

Sorry at jeg "kupper" tråden, men vet noen av dere også hva evt et sirkulært gradert ND-filter heter, evt om de har det hos Digitalishop?

Skrevet

Jeg tror Marumi og Kenko er forholdvis like. På mine Kenko står det Kenko-Tokina. Jeg har nettopp fått ett Marumi 67mm men har ikke fått testet dette enda.

søk på f.eks Marumi 72mm ND4 så får du opp hva de har der og evt det samme for andre merker/ størrelser.

• 1 måned senere...
Skrevet
Hva skal man betale for et polafilter da? Ser jo at enkelte kjører fastpris ned mot 10$

Kommer helt ann på kvalitet.

Her har du en oversikt over Hoya filter

HOYA_CIRCULAR_POLARIZING_FILTERS.doc

Slik jeg ser det av dokumentet.. er Super HMC bedre enn Pro1 DMC (flere coating), men hvorfor er det sistnevnte dyrere? Det samme tilfellet gjelder også for UV filtere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...