Caze Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Jeg reklamerte på en transaksjon helt i begynnelsen av året. Transaksjonen var gjennomført nyttårsaften klokken 02.58 på et utested i byen jeg bor. Jeg var hjemme på nyttårsaften, så jeg reklamerte på dette til banken min. De kontaktet Teller som er ansvarlig for VISA-transaksjoner i Norge og Teller har bedt om dokumentasjon fra utestedet. De har nå fått snart 2 måneder på seg, siden jeg reklamerte. Fristen for utestedet var 14.02. Jeg purret på banken og spurte om status og da fikk jeg dette svaret: "Hei igjen, fikk nå tilbakemelding fra Teller AS, om at det dessverre ikke er noe nytt i saken. Saksbehandler har kun fått bekreftelse på kopibestillingen. Han forsøker nå å be om tilbakeføring av beløpet og da er fristen satt så langt fram som 12.04.08. Så dette tar tid, hvis ikke brukerstedet reagerer og gjør noe før det da." Er virkelig 4 og en halv måned en akseptabel behandlingstid for en reklamasjon? Og hvis det ikke er det - gidder jeg å dra dette til Forbrukerrådet?
Christian86 Skrevet 19. februar 2008 Skrevet 19. februar 2008 Nå er det vel strengt tatt bankklagenemda du skal dra dette til, ikke forbrukerrådet. Men ja, 4 måneder er ikke uhørt for denne type saker utfra hva jeg har opplevd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå