Pondus777 Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 (endret) Hei Noen som har en guide i hammer editor for de som virkelig ikke har peiling??? Har sett litt på Bear^ sin men skjønte ikke så mye... Har søkt på google så ikke kom med det der "Google is your friends crap"! Takker for svar Endret 16. februar 2008 av Pondus777
LysDiode Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 (endret) Ta en titt på denne: Valve Developer. Det er nok det beste stedet =D Lykke til ! Endret 16. februar 2008 av Pilarwiki
Pondus777 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Fant ikke noe guider der, bare masse spørsmål og svar
Pondus777 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Takk Men noen som vet om hvordan jeg får Hl2, Ep1 tilbake i Sdk??? nå er det bare Portal, Ep2 og Tf... Tror det var en kode som du skulle skrive inn i startalternativer i sdk som så noe slikt ut: "-Engine Episode one" eller noe sånt men husker ikke, Anybody??
LysDiode Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Np. Jeg er ganske erfaren i Hammer, selvom jeg ikke driver så mye med det lengre, så er det noe du lurer på, er det bare å sende meg PM =D
Pondus777 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Det skal jeg gjøre Du kommer til og få det travelt hvis du skall svare på alle problemene mine for forige gang jeg prøvde på dette for litt over et år siden og da gikk alt helt "Rævva"
LysDiode Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Hehehe... Jeg har ikke laget levels for HalfLife før, bare CS: S. Men jeg kan jo det meste som har med "design" på banen og effekter etc =D Har aldri fått til å lage fungerende zombies
Pondus777 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 Hehe Half-life 2 og Css er vell nesten det samme når det gjelder og lage map, jeg har ikke peiling på dette men tror det
LysDiode Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Det er riktig Begge deler er *.bsp map's. Men i HalfLife så er jo litt av poenget slike zombies, og det får jeg ikke til å fungere. De blir bare stående helt stille
Pondus777 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Skrevet 16. februar 2008 (endret) Skjønner Endret 16. februar 2008 av Pondus777
Bark1Steinar Skrevet 17. februar 2008 Skrevet 17. februar 2008 Kan anbefale deg å avlegge www.spillmodding.no et lite besøk hvis du vil ha guider osv:) De er på norsk og norges så og si beste mappere henger der og bare venter på å hjelpe=)
Bear^ Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Hehe Half-life 2 og Css er vell nesten det samme når det gjelder og lage map, jeg har ikke peiling på dette men tror det Er meget likt ja selv om multiplayer designe og singelplayer design er så forskjellig som dag og natt så er grunnlaget det samme. Det er riktig Begge deler er *.bsp map's. Men i HalfLife så er jo litt av poenget slike zombies, og det får jeg ikke til å fungere. De blir bare stående helt stille Fordi du har ikke fortalt Zombiene dine hvor da kan gå, de ser ikke noen plasser de kan gå og står dermed helt i ro. Zombier i HL2 går heller ikke før de ser Gordon, men om de skal gå må denne ruten defineres først. Om de derimot skal gå når de ser deg må du legge ut NODs (ground nods, ikke air nods for air nods faller ikke til bakken som ground NODs gjør). Disse forteller NPCer hvor de kan vandre hen. I entitetslisten heter den info_node og beskrivelsen er "A navigation node for ground moving NPCs. Navigation nodes are baked into the nodegraph so that NPCs can move to them. Ground nodes fall to the ground when they spawn.". Så forsøk å legg ut et par av disse. Er forøvrig kun funksjonible for SP delen av HL2 ettersom du ikke har NPCer i CSS
LysDiode Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Jaja jeg fant det ut rett før jeg så at du hadde posta den posten der, bear Er svært selvlært, jeg dekompilerte en map med zombies og så på oppbygningen =D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå