Gå til innhold

Guide i Hammer Editor for "tards"?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Noen som har en guide i hammer editor for de som virkelig ikke har peiling???

Har sett litt på Bear^ sin men skjønte ikke så mye...

Har søkt på google så ikke kom med det der "Google is your friends crap"!

 

Takker for svar :)

Endret av Pondus777
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk :)

Men noen som vet om hvordan jeg får Hl2, Ep1 tilbake i Sdk???

nå er det bare Portal, Ep2 og Tf...

 

Tror det var en kode som du skulle skrive inn i startalternativer i sdk som så noe slikt ut: "-Engine Episode one" eller noe sånt men husker ikke, Anybody?? :)

Skrevet

Det skal jeg gjøre :)

Du kommer til og få det travelt hvis du skall svare på alle problemene mine for forige gang jeg prøvde på dette for litt over et år siden og da gikk alt helt "Rævva" :p

Skrevet

Hehehe...

 

Jeg har ikke laget levels for HalfLife før, bare CS: S. Men jeg kan jo det meste som har med "design" på banen og effekter etc =D

 

Har aldri fått til å lage fungerende zombies :thumbdown:

Skrevet

Det er riktig :thumbup: Begge deler er *.bsp map's. Men i HalfLife så er jo litt av poenget slike zombies, og det får jeg ikke til å fungere. De blir bare stående helt stille :dontgetit:

Skrevet

Kan anbefale deg å avlegge www.spillmodding.no et lite besøk hvis du vil ha guider osv:) De er på norsk og norges så og si beste mappere henger der og bare venter på å hjelpe=)

Skrevet
Hehe :p

Half-life 2 og Css er vell nesten det samme når det gjelder og lage map, jeg har ikke peiling på dette men tror det :p

 

Er meget likt ja selv om multiplayer designe og singelplayer design er så forskjellig som dag og natt så er grunnlaget det samme.

 

Det er riktig :thumbup: Begge deler er *.bsp map's. Men i HalfLife så er jo litt av poenget slike zombies, og det får jeg ikke til å fungere. De blir bare stående helt stille :dontgetit:

 

Fordi du har ikke fortalt Zombiene dine hvor da kan gå, de ser ikke noen plasser de kan gå og står dermed helt i ro. Zombier i HL2 går heller ikke før de ser Gordon, men om de skal gå må denne ruten defineres først. Om de derimot skal gå når de ser deg må du legge ut NODs (ground nods, ikke air nods for air nods faller ikke til bakken som ground NODs gjør). Disse forteller NPCer hvor de kan vandre hen.

 

I entitetslisten heter den info_node og beskrivelsen er "A navigation node for ground moving NPCs. Navigation nodes are baked into the nodegraph so that NPCs can move to them. Ground nodes fall to the ground when they spawn.".

 

Så forsøk å legg ut et par av disse. Er forøvrig kun funksjonible for SP delen av HL2 ettersom du ikke har NPCer i CSS :)

Skrevet

Jaja jeg fant det ut rett før jeg så at du hadde posta den posten der, bear :tease:

 

Er svært selvlært, jeg dekompilerte en map med zombies og så på oppbygningen =D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...