Gå til innhold

Tamron SP AF 17-50mm eller Sigma 17-70 mm F2.8-4.5 DC Macro


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et alt-mulig-objektiv som skal erstatte de to kit-objektivene jeg har (Canon 18-55 3,5-5,6 og Canon 28-80 3,5-5,6). Jeg har et EOS 400D.

 

Etter å ha browset litt på XD og dpreview på objektiver i min prisklasse, har jeg kommet frem til disse to, som sikkert er kjent for endel her på forumet:

 

Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=67701

 

Sigma 17-70 mm F2.8-4.5 DC Macro

http://www.xd.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=64798

 

Etter å ha lest litt om disse, heller jeg mot å foretrekke Tamronen. Det er dog noen som kaller det "tredjerangs objektiv", mens noen synes det er fantastisk.

 

Skulle gjerne sett noen faktiske bildeeksempler, om det er noen som har noe å vise til.

 

Hvordan ville dere rangert disse to? Ville dere foretrukket Sigmaen eller Tamronen?

 

Dersom noen vet om steder hvor jeg kan kjøpe disse billigere, tar jeg gjerne imot tips om det også.

Endret av mrbard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha lest litt om disse, heller jeg mot å foretrekke Tamronen. Det er dog noen som kaller det "tredjerangs objektiv", mens noen synes det er fantastisk.

 

Dersom noen vet om steder hvor jeg kan kjøpe disse billigere, tar jeg gjerne imot tips om det også.

 

Det er nok få som kaller Tamron for tredjerangs-objektiv, men tredjepart-objektiv. Det betyr ikke annet enn at det ikke er Canon, Nikon, Pentax, Sony eller Olympus som har produsert eller kjøpt rettigheter til å sette sitt navn på objektivet. Både Tamron, Sigma og Tokina lager førsterangs-objektiver optisk sett. Av de to objektivene du nevner, ville jeg helt klart valgt Tamron. Du mister dog noe i tele-enden ifht til dette Sigma-objektivet, og du må selv velge om dette betyr mer enn optisk bedre objektiv.

 

Amentio ser ut til å være billigst nå for Tamron 17-50 med pris på 3215,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...