Gå til innhold

Treg Western Digital 120GB med USB 2.0 (ca. kun 1.5 MB/s)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg tviler på at det er noe i veien med disken, men at det heller er kun 12 Mbit/s på USB-tilkoblingen. Stine sier jo selv at det tok 3 minutter å overføre 360 MB:

 

360 / (60 x 3) = 2 Megabytes/s ~ 16 Mbit/s (Jeg regner med det tok over 3 minutter å overføre 360 MB? I så fall skal dette tallet være lavere, nærmere 12 Mbit/s vil jeg tippe)

 

Til sammenligning med hva disken til vinzenT yter:

 

28 000 / (60 x 15) = 31 Megabytes/s ~ 248 Mbit/s

 

Så at det er 5400 RPM-disk skal ikke ha noe betydning her siden begge disse diskene er 5400 RPM. Forøvrig vil vel 5400 RPM-disker yte rundt 30-50 Megabytes/s mot 50-80 Megabytes/s på 7200 RPM.

 

 

Stine, hvilket hovedkort har du? Jeg mistenker en oppdatering av USB-host-drivere kanskje vil fikse biffen.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Stine, hvilket hovedkort har du? Jeg mistenker en oppdatering av USB-host-drivere kanskje vil fikse biffen.

Eh, har ikke peiling, sitter på en 4 år gammel laptop.

 

Ed: Hm, finner ikke navnet skjermkortet.

Du kan kjøre CPU-Z for å finne ut hvilket chipset maskinen har, da er det mulig å finne ut om den støtter USB 2.0. Eventuelt kan du sjekke på hjemmesiden til produsenten av laptopen og se om du finner noe informasjon der.

Lenke til kommentar
Er rimelig sikker på at jeg har støtte for USB 2.0, aldri hatt noe problemer med USB-hastighet før så.

Her er en metode for å finne hvilken USB-standard du har. Har du prøvd disken på alle USB-portene på maskinen?

 

Edit: En ide er å gjøre slik Skagen sier, finne ut hvilket hovedkort eller chipsett du har og finne USB-driver til dette og se om det løser problemet. Du kan bruke CPU-Z til å finne hovedkort og chipsett. I dette tilfellet er chipsettet Intel i875P.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Er rimelig sikker på at jeg har støtte for USB 2.0, aldri hatt noe problemer med USB-hastighet før så.

Her er en metode for å finne hvilken USB-standard du har. Har du prøvd disken på alle USB-portene på maskinen?

Jeg har støtte for det:

USB 2.0 forbedret vertskontroller

 

 

Har ikke sjekket med den andre USB-porten enda, skal det etterpå, og så skal jeg finne hovedkort/chipsett.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...