Gå til innhold

dataen fryser under 5-20min spilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå skal dere høre jeg bygget meg nettopp en ny data med:

windows vista home premium 64bit

intel core 2 due CPU E6850 3.00GHz

4094mb ram

XFX Geforce 8800gt 512mb

XFX nforce 680i

og ja har mangen vifter kjøligen er tipp topp stand...Og ar lastet ned den nyeste driveren til skjermkortet.

men her er problemet etter jeg har spilt i 5-20min da fryser spillet og dataen seg så jeg må trykke av med power-knappen.Blir ganske frustret vil jo spille har jo nettopp brukt 13,000på en ny data :(

noen som vet hva jeg kan gjøre? trenger hjelp!!!

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ikke er software er det hardware som er problemet.

Hvis du har mulighet, prøv å bytt ut enkeltkomponenter for å finne feilen. Hadde lignendes problemer med RAMen in min maskin, begynn der.

Skrevet
Hvis det ikke er software er det hardware som er problemet.

Hvis du har mulighet, prøv å bytt ut enkeltkomponenter for å finne feilen. Hadde lignendes problemer med RAMen in min maskin, begynn der.

for mye ram?

Skrevet

Du overvåker CPU/GPU temp. mens du spiller? Det høres veldig ut som om cpu eller gpu blir for varm. Det hjelper ikke å bare se til at idle temp. er lav, du må sjekke temperaturen mens cpu/gpu er på full load.

Skrevet
har skjekket 45-49grader på skjermkortet og 40-45 på cpu. hoved kort 25-30

40-45 på CPU er litt småhøyt med mindre det er 100% load.. Men systemet burde ikke fryse av den grunn.. Se om du kan få tak i noen andre ram-brikker å teste med, evt. dersom du har 2 eller flere, prøv med kun en av gangen. Lykke til.

Skrevet
har 2stk 2048mb ram brikker på XFX geforce 680i

XFX geforce 8800gt 512

windows vista 64bit

intel core 2 due E6850 3,00GHz

dette her har jeg i dataen

ta ut ene 2gb brikken og boot med bare en .. Fryser PC-en fortsatt, prøv med den andre (i slot 1 såklart).. Da utelukker du at det er noe med brikkene.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...