Gå til innhold

Smakeprøve av In Flames: "The Mirrors Truth" (Singel med bonustracks)


The Jester Race

Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=Av03BiTFe2g

 

Da har In Flames sluppet løs en liten smakeprøve av de nye sangene. Så vidt jeg har forstått er videoen en komplikasjon av demotracks og sangen "The Mirrors Truth" fra singlen med samme navn.

Selv var jeg ikke ekstremt imponert. Hadde håpet de hadde litt mer av den gamle stilen (Colony, Whoracle, osv.)

Likte det første riffet veldig godt. Det er jo da en annen versjon av den nye sangen "Abnegation", som noen kommenterte en plass der nede.

Skriv gjerne hva dere synes om denne smakeprøven!

Gir den foresten 5/10. Men det er jo klart, bare en smakeprøve...

 

(Mer info om In Flames i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=751749)

 

Beklager hvis et eller annet av det jeg sier er feil, blir takknemlig hvis noen retter opp på det som måtte være feil :)

 

Edit: Hm, videoen er visst blitt bannet fra YouTube av Nuclear Blast Records...

 

Edit 2: Pluss og minus med sangene jeg har hørt fra albumet "A Sense of Purpose":

+Noen gode riff.

+Fine melodier her og der.

 

-De cleane refrengene var helt jævlige... Det funket fett i RtR og StyE, men her var det lort.

-Sangene var faen meg helt identisk nesten.

 

Konklusjon: Jeg savner det gamle In Flames...

Endret av The Jester Race
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg likte ganske godt The mirror's Truth, men det tok tid å like den. Jeg har en tendens til å like alt etter litt tid, så kan være det :) Men Eraser var mye bedre, uansett! Virkelig en bra låt mener jeg i alle fall. Minner tho mye om sangene "Clayman" og "take this life". Hurtige trommespilling og slikt :=)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Hadde et knøttlite håp om at de skulle droppe CC-stilen på "A Sense of Purpose" og gå tilbake på litt mer Whoracle/Jester Race aktig stil, men nei, her blir det mer CC-søppel. Hørte også "Disconnected", og ble ikke spesielt imponert.

 

En ting jeg heller ikke liker ved nyere IF er rett og slett at alt fra vokalene til riffene høres for "kunstige" ut, alt for studio-redigert - du får liksom ikke den samme råe følsen som f.eks. i "Whoracle".

 

R.I.P. In Flames 1993-2000

Lenke til kommentar

Har lest noen omtaler av albumet nå og det høres lovende ut. Synes ikke In Flames' nyeste album har vært helt optimale fordi det har vært så varierende låtkvalitet. Skal i følge omtalene jeg har lest være bedre denne gangen. Albumet skal vistnok også inneholde en 8 minutter lang sang som bryter med typisk In Flames struktur. Kan bli spennende. :)

Endret av qweac
Lenke til kommentar

Nå var det første albumet av In Flames jeg hørte Come Clarity, så det jeg begynte å like var jo den nye stilen. Jeg likte EP-en veldig godt, foreløpig etter to gjennomhøringer er Eraser favoritten.

 

Spenstig vri de på gjorde refrenget til Abnegation i forhold til den versjonen som skal være på Bam's samlealbum.

 

Dette er vel også de sangene hvor man lettest hører hva som synges, så jeg har en liten følelse av at In Flames med tiden glemmer sine gamle røtter og går nærmest totalt over til Clean vokal.

 

Eneste drawbacket var albumarten :p

Lenke til kommentar

Enig med at Eraser er den beste! Men du sier at du likte best Come Clarity? Kan ikke si meg helt enig, men NESTEN. Come Clarity ligger på en god 2 plass, bak Reroute to remain :) Det albumet har mye variert, og alt er godt laget. Tenker da på lydkvalitet og vokalbruken. Lydkvaliteten på Reroute to remain er virkelig bra :)

EDIT: Syns lydkvaliteten på den nye EPen var skuffende tho.. Vanskelig å høre vokalen føler jeg, og gitaren blir for slitsom i lengden. Ikke sånn som på for eksempel Dawn of a new day, på reroute to remain der gitaren er veldig kraftig og det er lettere å høre rytmen :)

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...