Gå til innhold

Problemer med xbox 360'en min!

Gusarov

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som dere kanskje har skjønt har jeg begynt å oppleve store problemer med 360'en min. Jeg har hatt denne boxen helt siden 360'ene først ble sluppet ut uten å hatt problemer med den før, men nå har den begynt å "fryse" ca 1 min etter oppstart. Og dette skjer hver gang! Er det noen som har noen ideer om hva jeg skal gjøre? Er liksom helt blank selv siden jeg ikke har opplevd noe slikt før

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den begynner vel dessverre å bli ødelagt, og du må sannsynligvis snart sende den inn til reperasjon hos MS. Dette koster deg ikke et rødt øre, men du må vente 2/3 uker før du får den tilbake. Kjipt, men "de fleste" som kjøpte 360 rundt lanseringen har sendt sin inn til reperasjon, inkl. undertegnende.

Skrevet

aah ok :/. Men så jeg må ikke betale uansett om jeg kjøpte den rundt lansering? Og er det noen som har/gidder å legge ut info om hvordan man skal sende den inn?

Skrevet

Det er ikke noe sikkert "tegn" på at du kommer til og få read ring of death.

Dette hendte med meg og på forskjellige spill at de fryste seg midt i.

En gang opplevde jeg read ring of death men det fikset seg etter det.

Men hvis det har seg slik at den fryser seg når du kommer i meny'en da synger nok xboxen på siste vers. Jeg vet ikke om det kan ha noe og si hvis du har en ødelagt plate i xboxen under oppstart.

Hvis den ikke fryser seg i meny'en så vil jeg vite om du har prøvd å startet alle spillene dine med samme resultat (at xboxen fryser seg) ?

Skrevet
aah ok :/. Men så jeg må ikke betale uansett om jeg kjøpte den rundt lansering? Og er det noen som har/gidder å legge ut info om hvordan man skal sende den inn?
Du har tre års garanti på Xboxen, så det er enda noen måneder igjen. Ring kundeservice på 800 14 174, så må du oppgi serialnummeret til Xboxen så kommer DHL og henter Xboxen din på døra, de leverer også Xboxen din når den er ferdig reparert.
Skrevet
Det er ikke noe sikkert "tegn" på at du kommer til og få read ring of death.

Dette hendte med meg og på forskjellige spill at de fryste seg midt i.

En gang opplevde jeg read ring of death men det fikset seg etter det.

Men hvis det har seg slik at den fryser seg når du kommer i meny'en da synger nok xboxen på siste vers. Jeg vet ikke om det kan ha noe og si hvis du har en ødelagt plate i xboxen under oppstart.

Hvis den ikke fryser seg i meny'en så vil jeg vite om du har prøvd å startet alle spillene dine med samme resultat (at xboxen fryser seg) ?

Fant ut at det tydligvis synger på sist verset nå. Kom ikke til menyen engang :/. Tror den gamle travern må inn på rep gitt. Takk for hjelpa alle sammen!

Skrevet (endret)

Opplevde akkuratt det samme. 360en min er antageligvis i Tsjekkia nå og blir fiksa av noen eksperter håper jeg.

Endret av MrCoolGuy
Skrevet

jeg ringte i går så da skulle visst DHL komme iløpet av uka en gang. men tok jeg helt feil når jeg syntes han kundesenterfyren sa at det var 5-års garanti på RRoD :S?

Skrevet (endret)

Det var 2 år men ble utvida til 3 år. Enten så hørte du feil, eller så sa han feil. Eller så er det en ny utviding av garantien jeg ikke har fått med meg.

EDIT: Fra Xbox Norge:

Selv om vi beholder vår ettårige garanti på konsollen (to år i enkelte land), utvider Microsoft vilkårene i Xbox 360-garantien til tre år for generelle maskinvarefeil som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen. Dette vil gjelde for alle nye og eksisterende kunder. Vi vil retroaktivt tilbakebetale kostnader for reparasjoner som er gjort utenfor garantien for problemer som indikeres av tre blinkende røde lamper på konsollen.

Endret av Knewt
Skrevet
jeg ringte i går så da skulle visst DHL komme iløpet av uka en gang. men tok jeg helt feil når jeg syntes han kundesenterfyren sa at det var 5-års garanti på RRoD :S?
Kanskje han blandet med den norske reklamasjonsretten som er 5 år.
Skrevet

Sikkert.. Og, den beskytter deg jo imot rrod... Så, den er veldig fin den loven der.. :)

Om du ikke vil ringe til ms og få dhl kan du jo alltids gå i butikken der du kjøpte den.. De gjør alt for deg.. Noen ganger tar det veldig mye lengre tid.. Eller noen svært få ganger tar det mindre tid, som med min.. 5 dager tilsammen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...