Gå til innhold

Asus F3S trådløs problem


S.Hafsmo

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en Asus fra PSdata, som forsåvidt har fungert veldig bra. har den nå ombord på båten hvor jeg jobber, hvor den blir brukt på et trådløsnett med statisk IP. men plutselig her en dag sluttet den å få noe som helst signal fra router. har prøvd å slå det av og på med bryter og "software", samt deaktivere/aktivere og Uinstallere/installere. ingenting hjelper. men når jeg slår av trådløskortet med bryter eller medfulgt software skjer det ingenting på ikonet for den trådløse tilkobling, står fortsatt bare "du er ikke tilkoblet et nett" eller noe sånt. trådløskortet er av typen Intel, og når jeg tar en diagnose med Intels programvare sier den at kortet er deaktivert eller ikke installert?

 

hva kan dette være? noen som har vært borti liknende?

 

setter virkelig pris på svar, da jeg ikke har mulighet til reprasjon eller liknende da jeg skal være ombord i 2 måneder. (helst med nett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv dette:

 

1. Det er Norton på denne default, så om du ikke har fjerna den eller noe skal du ikke se bort i fra at den har satt seg i vranglås.

 

2. Etter reinstalleringen av nettverkskort antar jeg du har lagt inn ip adressen på nytt siden dere benytter statisk?

 

3.Siden du er på bøljan blå, kan det være så enkelt som at antenne ledningen har løsnet på wlan kortet. Åpne opp den store luka under og se om det er tilfelle. Disse sitter bare "kneppa" på.

 

4. Jeg har vært borti at Vista noen ganger helt plutselig sier den ikke finner noe nett, helt uten grunn. Prøv en systemrestore, eller recovery.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

tror nok det blir en sånn usb greie når vi kommer til Statene, kjekt å ha i tilfelle slikt skjer.

 

Norton har jeg enda, og har ikke gjort noe med denne. har prøvd å deaktivere uten videre suksess.

har og tastet IP etter reinstallering, men det skal egentlig ikke ha noe å si da den skal finne router selv om jeg ikke har IP (det gjorde den ihvertfall før).

 

angående systemgjennoppretting har jeg prøvd det, men etter oppstart kommer det bare at den feilet av ukjent årsak. tror jeg skal prøve å partisjonere hdd og legge inn XP. har ikke så lyst til å ta recovery da alle updates blir borte og nettet ombord er så treigt at 56kbps modem kunne føles som bredbånd.

 

skal prøve å løfte på lokket og sjekke antennene i kveld :thumbup:

Endret av Stuff04
Lenke til kommentar

vel, har åpnet lokket under der og sett litt. så et kort jeg antar er trådløskortet, med 2 ledninger som gikk rundt forbi cpu et sted. begge disse så ut til å sitte fast. prøvde å bevege litt på dem, men ingen forbedring etter oppstart. så da blir det vel å prøve seg på en installasjon av xp i mårra. dog den har problemer med å finne harddisken min.. finner vel en løsning på det. ;)

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål, litt off topic:

 

Tapper maskinen din seg på batteriet 1-2% når den ikke er bruk (dvs slått av) og strømadapter koblet fra?

 

Så tilbake....

 

Om ikke Xp finner harddisken din, så legg til sata driverne. Det gjør du helt i begynnelsen av XP installasjoen. trykker en F-tast før den begynner å loade alt mulig rart.

 

Lyser lampen for wlan på maskina di?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

hmm.. det vet jeg ærlig talt ikke. bruker batteriet veldig skjeldent.

har prøvd å legge inn driverene for sata, men har ikke fått det til.

lyset for wlan lyser ja.

 

men nå er problemet løst, måtte bruke recovery. så etter installasjon fungerte trådløsnettet som normalt igjen. forstår ikke helt hva som har skjedd.

 

men ang. xp installasjon, skal man trykke f6 og så bruke CD-en som fulgte med for å finne driver?

Lenke til kommentar

Ja, det er vel f6 som er den magiske knappen. Du kan legge til driver, men når jeg tenker etter så takler vel XP kun dette fra floppy....... :roll:

 

Du kan slipstreame drivern inn på XP plata, men det er en liten operasjon i seg selv.

 

Det du der beskriver, er du ikke helt alene om. Vært borti noen få med trådløst kort i Vista der den plutselig ikke ser nettverkene. Foreløpig ikke skjedd på mine maskiner. Grunnen vet jeg ikke.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...