Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

boombox fra nethandelen.no

denix89

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare for moroskyld prøvde jeg min "bls" ellerno sub som jeg kjøpte fra netthandelen for 3-4 år siden.. en 10" i kasse! koblet den på min alpine pdx forsterker som yter 600w rms.. og jeg må si jeg ble mektig imponert! Jeg mener jeg betalte 250-300kr for den inkl. frakt for rundt 4 år siden, og til den prisen så var den jo meget bra! Nå er jo jeg vant til en polk db series 2x12" kasse.. så i forhold til den så er den jo søppel uten like, men til å koste 250kr så ble jeg imponert over kvaliteten.. Kjørte igang en remix av "touch it bring it" med Busta Rhymes, og jeg kunne faktisk kjenne bassen dirre i seteryggen.. en kompis låner egentlig den bassen av meg, og han har den i en stasjonsvogn, og der kjenner man og hører bassen enda mer pga det åpne rommet.. så jeg ser ingen grunn til å ikke gå for en 2x12" kasse fra netthandelen hvis man er på et budsjett og\eller ikke har bruk for mer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
75 i 2 ohm? det betyr jo noe slikt som 35-37 watt til å drive høytalere med..

Høres ganske riktig ut.

Jeg tok en titt på hva netthandelen.no har og kom fram til at subbene fint går an å bruke i et anlegg med trangt budsjett, men forsterkere bør man definitivt få tak i en annen plass. Forsterkere går fint an å kjøpe brukt da.

Jeg kjører helst én egen forsterker på sub(er), mange-kanals-forsterkere for drift av både høyttalere og sub er skjeldent en god løsning.

Skrevet (endret)

Det er en sub med 2 Elementer, og 2 utganger på suben

Jeg har også 2 Front høyttalere på 150W. Og da lurer jeg på om det er noen som har forslag til Forsterker?

Endret av denix89
Skrevet (endret)

Som sub-forsterker i økonomiklassen burde DENNE fungere mer enn godt nok.

Edit:

Selgeren sender med ekstern volum-kontroll for en hundrings ekstra, det er jo alltids kjekt.

Endret av Leo_
Skrevet

humre, digital forsterker :p

Joda, den der forsterkeren er grei nok:)

Etter som jeg forstod det har du en 4 kanaler. Og den er ikke noe spesielt god, men intil videre kan du bruke den. Når du får litt bedre råd kjøper du en orntlig forsterker.

Skrevet

Forsterkeren jeg linka til kun til sub, og annen 2 eller 4-kanaler til høyttalerne. Høyttalerne trekker ikke så mye strøm, spes med high-pass filter, så den forsterkern trenger ikke være så stor.

Skrevet

Hvis jeg skal gjøre det. Hva har dere å anbefale av forsterker da.

JEg har 2x 150W høytalere foran så skal jeg ha noen bak men er ikke sikker på hvilke, vurderer 2x300W bak.

Har dere forslag til forsterker?

Skrevet
Er dette den boomboxen du snakker om?
Det følger med en ledning med sigarett tenner kopling
:!:

Kanskje en idé å ta med hele teksten?

Det følger med en ledning, med sigarett tenner kopling, for enkel tilkopling av neonlyset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...