ken8 Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 (endret) Regner med at det er fler her som har prøvd å gjøre om DVD til XviD. Jeg sliter med å gjøre om Snowboard filmene mine. Har prøvd SimpleDivX og AutoGK. SimpleDivX: Enkelt å bruke og kan ta hele DVD-en, bonus material mm. og gjøre om til 1 avi fil. MEN filmen hakker! Ikke veldig mye men nok til at det blir irriterendes. Har prøvd litt forskjellige instillinger, men får det ikke helt bra. AutoGK: Dette gir bra kvalitet på filmen, men jeg klarer ikke å velge hele DVD-en, får bare valgt feks main-movie i en avi fil og bonus materialet i en annen. (Noe jeg gjør feil her?) Så hvis noen har en bra oppskrift på hva jeg burde gjøre setter jeg stor pris på det! Takk Endret 14. februar 2008 av ken8
Torbjørn T. Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 AutoGK:Dette gir bra kvalitet på filmen, men jeg klarer ikke å velge hele DVD-en, får bare valgt feks main-movie i en avi fil og bonus materialet i en annen. (Noe jeg gjør feil her?) Høyres no ut som den naturlege måten å gjere det i mine auge ... Men om du vil ha dei to filene til ei fil, bruk Virtualdub. Det fulgte med AutoGK (då kanskje i ein annan versjon, som VirtualdubMOD), so du treng ikkje laste ned noko nytt. Opne den fyrste fila (hovudfilmen), og gå so til File --> Append AVI segment, der du finn den andre fila (bonusmaterialet). Under Video-menyen vel du Direct Stream Copy, og so lagrer du videoen til ei ny fil ved å gå til File --> Save AVI.
ken8 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 Takk for svar Torbjørn. Jeg skal prøve å sette sammen avi filer når jeg kommer hjem. Har 1 problem til. Hvis hovedfilmen er feks 44min og bonus materialet er på 2filmer av 15 min blir det enkleste å velge størrelsen selv? Total lengde blir da 44 + 15 + 15 = 74min 700MB=74min Så da velger jeg Custom size (MB): i Auto GK og får 44min=416MB 15min=142MB 15min=142MB TOTALT=700MB Er dette løsningen på å få hele DVD-en inn på en 700MB plate og få like bra kvalitet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå