ZoRaC Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Har en HP G5009EA (dataark: http://h20195.www2.hp.com/PDF/c00842799.pdf). Denne har et "Broadcom 802.11g nettverkskort" innebygd, men jeg kunne tenkt meg å bytte ut dette med ett som har bluetooth i tillegg. Har funnet dette kortet: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=313608 Vil det fungere å rett og slett bare bytte ut det jeg har med et slikt? Ser det står at det trengs 2 stk antenner, noe det sikkert ikke er i min PC, men det må da være mulig å sette inn det også?
ventle Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 det vil nok fungere, det du trenger er en trådantenne med rett tilkobling for å få BT til å virke. Denne er bare ca 10 cm lang og det må være plass til å legge den ut ved nettverkskortet. Her har du noen passende antenner jeg fant ved ett kjapt søk på ebay: antenne 1 antenne 2 antenne 3 du finner sikkert flere. jeg søkte på 'mini bluetooth antenna'.
ZoRaC Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Skrevet 15. februar 2008 Så på den ene der at den skulle kobles til "main" eller "aux" på nettkortet... Jeg har en sort og en hvit ledning til hver av disse på kortet jeg allerede har - hva gjør jeg med de da? Jeg trodde den ene var antenne og den andre var til knappen for å slå av/på nettverkskortet jeg...?
ventle Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 begge de du har skal kobles til respektive tilkoblinger på det nye kortet. Det nye kortet vil i tillegg ha en egen plugg for tilkobling av BT-antenne. På bildet der du ser antenna koblet til 'main' er den brukt som vanlig WLAN-antenne (kortet på bildet er ett Intel 2200BG, som er ett rent WLAN-kort). Knappen som slår av og på nettverkskortet er koblet til hovedkortet og har tilhørende software som aktiverer/deaktiverer kortet, eller rettere sagt porten det er plugget inn i.
TaZ Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Kortet du har i dag har 2 antenner. Det nye har 3 stk.(2 til wlan og en til BT)Så du må kjøpe deg en Blåtann antenne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå