Gå til innhold

BK: Kritikk på redigering


Gertab

Anbefalte innlegg

Heisann! Øver meg på litt redigering. Fant et veldig flatt og kjedelig bilde fra et kurs jeg var på for en god stund siden og har prøvd og få litt liv i det. Justert levels, shadow/highlight, warm up filter og oppskarping. Dette er et jpeg-bilde, har gått over til raw i den senere tiden som jeg synes er enklere og bedre. Hvordan synes dere det ble? Forslag, tips og andre løsninger taes imot med glede da jeg har lyst til og bli bedre på dette. Takk for at du tok deg tid til og kikke :)

 

Før:

 

post-104402-1202931542_thumb.jpg

 

Etter:

 

post-104402-1202931649_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann! Øver meg på litt redigering. Fant et veldig flatt og kjedelig bilde fra et kurs jeg var på for en god stund siden og har prøvd og få litt liv i det.
Ikke for å ta motet fra deg, men den veien er etter min mening et blindspor. Finn heller et bilde du synes er bra i utgangspunktet, og bruk etterbehandling for å gjøre det enda bedre. Det er selvfølgelig noen ganger man må bruke etterbehandling for å fikse på "dårlige" bilder, men tror du synes det blir morsommere dersom du har noe som er bra, som blir knallbra!
Lenke til kommentar

Takk for svar. Er helt enig med deg, pleier ikke og sitte og fikle med dårlige bilder. Snubla egentlig over dette helt tilfeldig og tenkte jeg skulle se hva som kunne komme ut av det. Har veldig lite naturbilder og redigert veldig lite av det så da fikk jeg lyst til og prøve på dette og se om jeg var helt på jordet eller ikke.

Mvh Gert A

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...