Gå til innhold

Bærbar får bluescreen hjemme men ikke hos andre


lunix

Anbefalte innlegg

Har en dell bærbar og en acer bærbar som begge går i blått hjemme. Dell'en først i fjor sommer og nå acer'en også. Fatter ingenting. Med en gang jeg tar den ut så starter den på første forsøk. På bluescreenen jeg får står det Driver Irql not less or equal. Noen som vet hva som kan slå inn slik? Har en trådløs ruter. Er rådvill her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, det var merkelig..

 

Sikker på at du ikke har noen usb-enheter eller liknende masselagringsenheter tilkoblet når du starter opp hjemme? Husker i alle fall at jeg en gang vil blåskjerm og evig omstart, og da var det fordi jeg hadde en minnebrikke koblet til.

 

Føler jeg skyter litt i blinde her, men verdt å sjekke i alle fall.

Lenke til kommentar

Etter min erfaring så kommer blåskjermen "driver irql not less or equal" oftes pga nettverkskort. Så som de over her sier, prøv å slå av det trådløse.

 

fungerer ikke det, så skaff nye drivere til nettverkskortene, start maskinen i sikkermodus uten nettverk, og legg inn de nye driverene da.

 

hvis det fortsatt ikke fungerer, så har jeg ingen anelse om hva som skulle gjøre at feilen kommer hos deg og ikke andre.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Har prøvd å ta strømmen til den trådløse ruteren min å så starte. Hjalp ikke + at naboen min også har trådløst nett. Kan prøve å starte den i sikkerhetsmodus og deaktivere alt som har med nettverk å gjøre. Den starter nemlig i safe boot men ikke i safe boot med nettverk.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Har prøvd å ta strømmen til den trådløse ruteren min å så starte. Hjalp ikke + at naboen min også har trådløst nett. Kan prøve å starte den i sikkerhetsmodus og deaktivere alt som har med nettverk å gjøre. Den starter nemlig i safe boot men ikke i safe boot med nettverk.

 

Hjelper ikke at du tar strømmen på den trådløse routeren, maskinen din starter fortsatt som vanlig og søker etter et nett.

 

Du må slå av det trådløse på din bærbar (Ofte en kobinasjon av "Fn"-tasten og en av "F1-9", eller en fysisk knapp/bryter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...