Gå til innhold

Spørsmål til Panasonic TX32LXD70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, den har ikke av og påknapp, hva i alle skal du med det? Trekk ut strømkabelen eller skaff deg strømøy med bryter på om du er bekymret for ting.

 

Jeg liker å vite elektriske komponenter (særs fjernsyn og større apparater) eravslått mens jeg er ute av huset. At deler av elektronikkbransjen velger å la latskapen komme først, fremfor brannsikkerhet er bare vanvidd. Dessuten frarådes denne modusen av forsikringsselskaper og mennesker innen brann- og sikkerhetsarbeid.

 

"Hvis jeg er bekymret for ting."

 

Ja, derfor lurer jeg.

Lenke til kommentar

Enig med deg Totentatz. Det var forøvrig interessant å se FBIs innslag om saken, og spesielt det som ble sagt fra brann- og sikkerhetsbransjen, og at kundene rett og slett blir lurt til å tro det ikke er nødvendig. Men det virker som blant annet Samsung er i ferd med å ta til seg kritikken, så det kan nok bli mer fokus på dette i forbindelse med fremtidige modeller.

 

Hva i alle dager man skal med en Av/På knapp sier vel seg selv.

Endret av Kanchelskis
Lenke til kommentar
Enig med deg Totentatz. Det var forøvrig interessant å se FBIs innslag om saken, og spesielt det som ble sagt fra brann- og sikkerhetsbransjen, og at kundene rett og slett blir lurt til å tro det ikke er nødvendig. Men det virker som blant annet Samsung er i ferd med å ta til seg kritikken, så det kan nok bli mer fokus på dette i forbindelse med fremtidige modeller.

 

Hva i alle dager man skal med en Av/På knapp sier vel seg selv.

 

Jeg fikk også med meg FBIs sending i går, noe som bare bekreftet det jeg mener om elektrobransjens vurderinger.

 

Det var meget interessant å se hvor dårlige svar representanten for bransjen i Norge ga til FBI (om hun ikke til slutt medga at hun selv ønsker seg av/på-knapp?). Har vansker med å forstå at flertallet ikke ønsker dette? :whistle:

 

Har måttet avfeie både TX32LXD70 - og nå sist - Philips 32PFL9632D pg.a. av dette.

 

Så, kom med tilbakemelding hvis dere har forslag til en 32" LCD-TV (100 hz), som det faktisk er mulig å slå av uten å måtte tukle i perifierien.

 

Frustrerende er det...

 

---

 

Her er Philips svar :blush: :

 

Den har en av/på knapp.

 

3 måter å slå av TVen på:

Man kan bruke Standby-knappen på fjernkontrollen og sette TVen i "Standby". Den vil da bruke ca. 1 watt.

Du kan også bruke av/på knappen på selve apparatet, men den vil fremdeles dra litt strøm, f.eks. til klokken, men det vil være mindre enn 1 watt.

 

Om man vil slukke TV totalt, må man dra ut strømkontakten.

Endret av Totentanz
Lenke til kommentar

En ting angående av/på-knapp: På min gamle TV blir innstillingene for kontrast etc nullstilt når jeg skrur av TVen helt. Er dette vanlig på nyere TVer, enten TVen nå har av-knapp eller man trekker ut kabelen?

 

Jeg skjønner forøvrig ikke greien med å trekke ut ledningen til alt mulig, jeg mener at å stadig fikle med den innebærer en risiko i seg selv, men det er nå en annen debatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...