Gå til innhold

FTP-problem


Anbefalte innlegg

Vel.. har et lite problem her.

 

Skal formatere en server, og derfor har jeg pakket alt jeg har konfigurert i en tar-fil som er på 2.4Gb pakket. (Jeg vet det ikke komprimeres, og jeg vil det heller ikke).

Jeg vil gjerne overføre denne filen over på den andre workstationen min slik at jeg ikke mister den mens jeg formaterer. Har satt opp en FTP-server i Windows på desktoppen og har ikke noe problemer med noe utenom om når jeg skal overføre denne server.tar som jeg har kalt den for.

Jeg får feilmeldingen:

 

/usr/local/games/server.tar: Value too large for defined data type

 

Vet ikke om det er server eller client feil på FTP'en. Så om det er en serverside-feil og dere flytter posten så være så snill å si ifra til meg på pm.

 

Ellers vet jeg ikke hva jeg skal si, kan hende det er en client feil, så jeg spør her. Jeg bruker YAFC (Yet Another FTP-Client) som ftp-client på servern og BulletProof FTP-Server på windows-workstationen (som brukes som ftp-server under slike omstendigheter). ;)

 

- rafael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har satt opp en FTP-server i Windows på desktoppen og har ikke noe problemer med noe utenom om når jeg skal overføre denne server.tar som jeg har kalt den for.

Hvorfor vil du egentlig ikke komprimere, tar jo litegrann lengre tid med da hadde du sikker sluppet problemet.

 

Uansett, hva slags filsystem bruker du i Windows? FAT32 støtter vel ikke større filer enn 2GB, så du må bruke NTFS.

 

Prøv også evt. å sette opp en server i linux isteden, jeg bruker selv PureFTPd som støtter over 2GB hvis du kompilerer med "--with-largefile". Forøvrig er den meget sikker og enkel å sette opp. Så kan du f.eks bruke ncftp på windows-burken som også skal støtte >2GB.

 

Ellers kan man jo alltids splitte opp filer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...