Gå til innhold

Spill-tips til en litt eldre pc!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo, folkens!

trenger tips om bra spill som kjører okei på en eldre pc. jeg er lei av å måtte spille gamle klassikere, og prøver nå å finne nye og bra spill som funker greit på mitt gamle vrak. for tiden spiller jeg tomb raider anniversary, som kjører supert på min gamle. av tidligere spill jeg liker (så dere får et hint) er det mye firstperson shooters. jeg elsket call of duty, half life 2, brothers in arms, gta san andreas og sånt. ikke stor fan av strategispill. likte final fantasy og de der når jeg spilte playstation.

det finnes sikkert masse eksperter der ute som har noen tips!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hallo, folkens!

trenger tips om bra spill som kjører okei på en eldre pc. jeg er lei av å måtte spille gamle klassikere, og prøver nå å finne nye og bra spill som funker greit på mitt gamle vrak. for tiden spiller jeg tomb raider anniversary, som kjører supert på min gamle. av tidligere spill jeg liker (så dere får et hint) er det mye firstperson shooters. jeg elsket call of duty, half life 2, brothers in arms, gta san andreas og sånt. ikke stor fan av strategispill. likte final fantasy og de der når jeg spilte playstation.

det finnes sikkert masse eksperter der ute som har noen tips!?

Hadde vært fint om du skrev ned specsa da ^^

Hva med counter strike source? Eller Day of defeat source?

De krever ikke så mye systemressurser, jeg har jeg 3 år gammel pc som jeg spiller begge de to spilla på ^^

Skrevet
quote]

Hadde vært fint om du skrev ned specsa da ^^

har en laptop, fujitsu siemens amilo. fire år gammel. 512 mb ram, 2,53 ghz pentium 4. sitter et ati radeon mobility 9000 skjermkort i. den er ikke så ille til å være så gammel, har kjørt utrolig mye (i sin tid) krevende spill på den.

det ble nevnt far cry her. der gikk PC-en i kne, dessverre... ;-) men jeg skal prøve det ut når min nye pc kommer i hus en gang i løpet av året (forhåpentligvis). mafia har jeg forresten ikke prøvd, men vært innmari hypp på. skal sjekke det ut!

men jeg tenkte mest på om det er noen spill som ikke er så voldsomt gamle, kanskje det siste året bare, som dere vet av?

Skrevet

Du kan jo oppgradere RAM'en på PC-en din da. Det booster hastigheten på spill kolossalt! Koster nesten ingen ting å kjøpe 2GB RAM for tiden.

Vil anbefale deg å kjøpe Orange Box. Her for man mye spill for pengene.

Counter Strike 1.6 eller Source er spill man aldri går lei av, i hvertfall ikke jeg, så det kunne vel sikkert vært noe?

Men anbefaler deg å kjøpe mer RAM!

Skrevet (endret)
Du kan jo oppgradere RAM'en på PC-en din da. Det booster hastigheten på spill kolossalt! Koster nesten ingen ting å kjøpe 2GB RAM for tiden.

Counter Strike 1.6 eller Source er spill man aldri går lei av, i hvertfall ikke jeg, så det kunne vel sikkert vært noe?

takk for tipset, men jeg er litt usikker på om det lønner seg likevel på en så gammel pc? hvor mye tror du det koster da? er ikke så flink på sånt. kan all ram brukes på min pc?

orange box har jeg jo faktisk tenkt litt på. jeg har jo spilt gjennom halflife 2, men det er jo som du sier mye moro for pengene. jeg skal sjekke ut det! takk!

Endret av standby
Skrevet (endret)

takk for tipset, men jeg er litt usikker på om det lønner seg likevel på en så gammel pc? hvor mye tror du det koster da? er ikke så flink på sånt. kan all ram brukes på min pc?

orange box har jeg jo faktisk tenkt litt på. jeg har jo spilt gjennom halflife 2, men det er jo som du sier mye moro for pengene. jeg skal sjekke ut det! takk!

Er det en stasjonær eller bærbar? Prefabrikert eller bygget selv? Kommer an på hovedkortet ditt hva slags RAM som passer. 2GB RAM koster ikke allverdens.. Faktisk helt nede i 3-400kr for helt grei RAM. Om du har tenkt å kjøpe ny PC senere så har du jo en ekstra pc til annet bruk som surfing/downloading/arbeid og slikt som faktisk ikke er så treg til slike ting.

Men om du har navnet på hovedkortet ditt kan jeg finne RAM som passer din pc :)

Edit: Hvilken Amilo modell er det?

Endret av kenny480
Skrevet
Er det en stasjonær eller bærbar? Prefabrikert eller bygget selv? Kommer an på hovedkortet ditt hva slags RAM som passer. 2GB RAM koster ikke allverdens.. Faktisk helt nede i 3-400kr for helt grei RAM. Om du har tenkt å kjøpe ny PC senere så har du jo en ekstra pc til annet bruk som surfing/downloading/arbeid og slikt som faktisk ikke er så treg til slike ting.

Han har en laptop.

Han har en laptop.

Skrevet

jøss, det hadde jo vært knall!

det er en laptop ja, amilo d 8820. jeg er litt usikker på hvordan jeg finner ut hva hovedkort jeg har da... jeg fant dette under systeminformasjon, hjelper det?

Operativsystemnavn Microsoft Windows XP Home Edition

Versjon 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600

Operativsystemprodusent Microsoft Corporation

Systemnavn AMELIE-1HH5VIOB

Systemprodusent FUJITSU SIEMENS

Systemmodell AMILO D

Systemtype X86-basert PC

Prosessor x86 Family 15 Model 2 Stepping 7 GenuineIntel ~2523 Mhz

BIOS-versjon/Dato Phoenix Technologies LTD R01-A1F, 02.06.2003

SMBIOS-versjon 2.31

Windows-mappe C:\WINDOWS

Systemmappe C:\WINDOWS\system32

Oppstartsenhet \Device\HarddiskVolume1

Nasjonal innstilling Norge

Hardware Abstraction Layer Versjon = 5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)

Brukernavn AMALIM-1HH5VIOB\Tomas

Tidssone Vest-Europa (normaltid)

Fysisk minne totalt 512,00 MB

Fysisk minne tilgjengelig 67,40 MB

Virtuelt minne totalt 2,00 GB

Virtuelt minne tilgjengelig 1,96 GB

Plass for sidevekslingsfil 1,22 GB

Sidevekslingsfil C:\pagefile.sys

Skrevet

SIW fant ut dette, er det nok?:

Property Value

Manufacturer FUJITSU SIEMENS

Model AMILO D

Version Rev.SB

Serial Number None

Chipset Vendor Silicon Integrated Systems (SiS)

Chipset Model SiS645DX CPU to PCI Bridge

South Bridge SiS 961/962

CPU Intel Pentium 4

Cpu Socket Socket 478 [u1]

Processor Upgrade Slot 1

System Slots 2 PCMCIA

OnBoard devices

Video (Enabled) ATI M9000

Sound (Enabled) SIS 7012

Memory Summary

Location System board or motherboard

Maximum Capacity 1024 MBytes

Memory Slots 2

Error Correction None

Use System memory

Maximum Memory Module Size 512 MBytes

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

og under memory står dette:

Property Value

Memory Summary

Location System board or motherboard

Maximum Capacity 1024 MBytes

Memory Slots 2

Error Correction None

Use System memory

Maximum Memory Module Size 512 MBytes

Device Set Bank 1

Device Locator M2

Bank Locator Bank 1

Capacity 512 MBytes

Memory Type Synchronous SDRAM

Data Width 64 bits

Form Factor DIMM

Total Width 64 bits

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

Skrevet

da blir det fort noen hundrelapper da ser det ut til. må tenke litt på det. er det mulig å se ut fra det jeg har skrevet om begge slot'ene er brukt? det er 512 i, men er det en stk 512, eller to 256? kan jeg sette inn ulik minne? en 512 og en 1024?

Skrevet
"Maximum Capacity 1024 MBytes"

For meg ser det ut som om 512 til er max.

er det ikke max 1024 i hver slot det menes da? men kan noen se om begge slot'ene er brukt nå? hmmm...

Jeg vet ikke om du liker rollespill, men jeg vil i alle fall anbefale Baldurs Gate I og II.

good one, skal sjekke ut!!

Skrevet
da blir det fort noen hundrelapper da ser det ut til. må tenke litt på det. er det mulig å se ut fra det jeg har skrevet om begge slot'ene er brukt? det er 512 i, men er det en stk 512, eller to 256? kan jeg sette inn ulik minne? en 512 og en 1024?

Åpne lokket under laptopen din og sjekk hvor mange rambrikker som står i. Rengjør PC-en for støv sammtidig. Hvis du aldri har hatt lokket av,så er det garantert en del støv inni der.

Skrevet
Åpne lokket under laptopen din og sjekk hvor mange rambrikker som står i. Rengjør PC-en for støv sammtidig. Hvis du aldri har hatt lokket av,så er det garantert en del støv inni der.

hvis dette er ram-plassen (?) så ser det ut til at det er bare en brukt slot?

post-135932-1203060041_thumb.jpg

til du som foreslo gta III og vice city, så har jeg spilt igjennom de. knall-spill! det ser ut til at det må bli Mafia, siden dette dukker opp jevnt. Men jeg savner forslag på relativt nye spill, med beskjedne systemkrav...

men for all del, takk-takk til alle som har kommet med gode forslag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...