standby Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 hallo, folkens! trenger tips om bra spill som kjører okei på en eldre pc. jeg er lei av å måtte spille gamle klassikere, og prøver nå å finne nye og bra spill som funker greit på mitt gamle vrak. for tiden spiller jeg tomb raider anniversary, som kjører supert på min gamle. av tidligere spill jeg liker (så dere får et hint) er det mye firstperson shooters. jeg elsket call of duty, half life 2, brothers in arms, gta san andreas og sånt. ikke stor fan av strategispill. likte final fantasy og de der når jeg spilte playstation. det finnes sikkert masse eksperter der ute som har noen tips!?
Opelduude Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 hallo, folkens! trenger tips om bra spill som kjører okei på en eldre pc. jeg er lei av å måtte spille gamle klassikere, og prøver nå å finne nye og bra spill som funker greit på mitt gamle vrak. for tiden spiller jeg tomb raider anniversary, som kjører supert på min gamle. av tidligere spill jeg liker (så dere får et hint) er det mye firstperson shooters. jeg elsket call of duty, half life 2, brothers in arms, gta san andreas og sånt. ikke stor fan av strategispill. likte final fantasy og de der når jeg spilte playstation. det finnes sikkert masse eksperter der ute som har noen tips!? Hadde vært fint om du skrev ned specsa da ^^ Hva med counter strike source? Eller Day of defeat source? De krever ikke så mye systemressurser, jeg har jeg 3 år gammel pc som jeg spiller begge de to spilla på ^^
Morten K Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Har du spillt Far-Cry? Det er fantastisk bra! Anbefaler Mafia også. Endret 12. februar 2008 av Morten K
standby Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 quote] Hadde vært fint om du skrev ned specsa da ^^ har en laptop, fujitsu siemens amilo. fire år gammel. 512 mb ram, 2,53 ghz pentium 4. sitter et ati radeon mobility 9000 skjermkort i. den er ikke så ille til å være så gammel, har kjørt utrolig mye (i sin tid) krevende spill på den. det ble nevnt far cry her. der gikk PC-en i kne, dessverre... ;-) men jeg skal prøve det ut når min nye pc kommer i hus en gang i løpet av året (forhåpentligvis). mafia har jeg forresten ikke prøvd, men vært innmari hypp på. skal sjekke det ut! men jeg tenkte mest på om det er noen spill som ikke er så voldsomt gamle, kanskje det siste året bare, som dere vet av?
kenny480 Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Du kan jo oppgradere RAM'en på PC-en din da. Det booster hastigheten på spill kolossalt! Koster nesten ingen ting å kjøpe 2GB RAM for tiden. Vil anbefale deg å kjøpe Orange Box. Her for man mye spill for pengene. Counter Strike 1.6 eller Source er spill man aldri går lei av, i hvertfall ikke jeg, så det kunne vel sikkert vært noe? Men anbefaler deg å kjøpe mer RAM!
standby Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 (endret) Du kan jo oppgradere RAM'en på PC-en din da. Det booster hastigheten på spill kolossalt! Koster nesten ingen ting å kjøpe 2GB RAM for tiden. Vil anbefale deg å kjøpe Orange Box. Her for man mye spill for pengene. Counter Strike 1.6 eller Source er spill man aldri går lei av, i hvertfall ikke jeg, så det kunne vel sikkert vært noe? Men anbefaler deg å kjøpe mer RAM! takk for tipset, men jeg er litt usikker på om det lønner seg likevel på en så gammel pc? hvor mye tror du det koster da? er ikke så flink på sånt. kan all ram brukes på min pc? orange box har jeg jo faktisk tenkt litt på. jeg har jo spilt gjennom halflife 2, men det er jo som du sier mye moro for pengene. jeg skal sjekke ut det! takk! Endret 12. februar 2008 av standby
kenny480 Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Du kan jo oppgradere RAM'en på PC-en din da. Det booster hastigheten på spill kolossalt! Koster nesten ingen ting å kjøpe 2GB RAM for tiden. Vil anbefale deg å kjøpe Orange Box. Her for man mye spill for pengene. Counter Strike 1.6 eller Source er spill man aldri går lei av, i hvertfall ikke jeg, så det kunne vel sikkert vært noe? Men anbefaler deg å kjøpe mer RAM! takk for tipset, men jeg er litt usikker på om det lønner seg likevel på en så gammel pc? hvor mye tror du det koster da? er ikke så flink på sånt. kan all ram brukes på min pc? orange box har jeg jo faktisk tenkt litt på. jeg har jo spilt gjennom halflife 2, men det er jo som du sier mye moro for pengene. jeg skal sjekke ut det! takk! Er det en stasjonær eller bærbar? Prefabrikert eller bygget selv? Kommer an på hovedkortet ditt hva slags RAM som passer. 2GB RAM koster ikke allverdens.. Faktisk helt nede i 3-400kr for helt grei RAM. Om du har tenkt å kjøpe ny PC senere så har du jo en ekstra pc til annet bruk som surfing/downloading/arbeid og slikt som faktisk ikke er så treg til slike ting. Men om du har navnet på hovedkortet ditt kan jeg finne RAM som passer din pc Edit: Hvilken Amilo modell er det? Endret 12. februar 2008 av kenny480
Rescue me Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Er det en stasjonær eller bærbar? Prefabrikert eller bygget selv? Kommer an på hovedkortet ditt hva slags RAM som passer. 2GB RAM koster ikke allverdens.. Faktisk helt nede i 3-400kr for helt grei RAM. Om du har tenkt å kjøpe ny PC senere så har du jo en ekstra pc til annet bruk som surfing/downloading/arbeid og slikt som faktisk ikke er så treg til slike ting. Men om du har navnet på hovedkortet ditt kan jeg finne RAM som passer din pc Edit: Hvilken Amilo modell er det? Han har en laptop. Er det en stasjonær eller bærbar? Prefabrikert eller bygget selv? Kommer an på hovedkortet ditt hva slags RAM som passer. 2GB RAM koster ikke allverdens.. Faktisk helt nede i 3-400kr for helt grei RAM. Om du har tenkt å kjøpe ny PC senere så har du jo en ekstra pc til annet bruk som surfing/downloading/arbeid og slikt som faktisk ikke er så treg til slike ting. Men om du har navnet på hovedkortet ditt kan jeg finne RAM som passer din pc Edit: Hvilken Amilo modell er det? Han har en laptop.
standby Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 Men om du har navnet på hovedkortet ditt kan jeg finne RAM som passer din pc Edit: Hvilken Amilo modell er det? jøss, det hadde jo vært knall! det er en laptop ja, amilo d 8820. jeg er litt usikker på hvordan jeg finner ut hva hovedkort jeg har da... jeg fant dette under systeminformasjon, hjelper det? Operativsystemnavn Microsoft Windows XP Home Edition Versjon 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600 Operativsystemprodusent Microsoft Corporation Systemnavn AMELIE-1HH5VIOB Systemprodusent FUJITSU SIEMENS Systemmodell AMILO D Systemtype X86-basert PC Prosessor x86 Family 15 Model 2 Stepping 7 GenuineIntel ~2523 Mhz BIOS-versjon/Dato Phoenix Technologies LTD R01-A1F, 02.06.2003 SMBIOS-versjon 2.31 Windows-mappe C:\WINDOWS Systemmappe C:\WINDOWS\system32 Oppstartsenhet \Device\HarddiskVolume1 Nasjonal innstilling Norge Hardware Abstraction Layer Versjon = 5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158) Brukernavn AMALIM-1HH5VIOB\Tomas Tidssone Vest-Europa (normaltid) Fysisk minne totalt 512,00 MB Fysisk minne tilgjengelig 67,40 MB Virtuelt minne totalt 2,00 GB Virtuelt minne tilgjengelig 1,96 GB Plass for sidevekslingsfil 1,22 GB Sidevekslingsfil C:\pagefile.sys
standby Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 SIW fant ut dette, er det nok?: Property Value Manufacturer FUJITSU SIEMENS Model AMILO D Version Rev.SB Serial Number None Chipset Vendor Silicon Integrated Systems (SiS) Chipset Model SiS645DX CPU to PCI Bridge South Bridge SiS 961/962 CPU Intel Pentium 4 Cpu Socket Socket 478 [u1] Processor Upgrade Slot 1 System Slots 2 PCMCIA OnBoard devices Video (Enabled) ATI M9000 Sound (Enabled) SIS 7012 Memory Summary Location System board or motherboard Maximum Capacity 1024 MBytes Memory Slots 2 Error Correction None Use System memory Maximum Memory Module Size 512 MBytes Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed og under memory står dette: Property Value Memory Summary Location System board or motherboard Maximum Capacity 1024 MBytes Memory Slots 2 Error Correction None Use System memory Maximum Memory Module Size 512 MBytes Device Set Bank 1 Device Locator M2 Bank Locator Bank 1 Capacity 512 MBytes Memory Type Synchronous SDRAM Data Width 64 bits Form Factor DIMM Total Width 64 bits Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed
Morten K Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Disse rambrikkene skal passe i din laptop. Din pc støtter bare PC-2100 (266Mhz hastighet),så om brikker med høyere hastighet vil fungere vet jeg ikke.
standby Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Skrevet 13. februar 2008 da blir det fort noen hundrelapper da ser det ut til. må tenke litt på det. er det mulig å se ut fra det jeg har skrevet om begge slot'ene er brukt? det er 512 i, men er det en stk 512, eller to 256? kan jeg sette inn ulik minne? en 512 og en 1024?
Wartom Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 Jeg vet ikke om du liker rollespill, men jeg vil i alle fall anbefale Baldurs Gate I og II.
Syv Skrevet 13. februar 2008 Skrevet 13. februar 2008 "Maximum Capacity 1024 MBytes" For meg ser det ut som om 512 til er max.
standby Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Skrevet 14. februar 2008 "Maximum Capacity 1024 MBytes" For meg ser det ut som om 512 til er max. er det ikke max 1024 i hver slot det menes da? men kan noen se om begge slot'ene er brukt nå? hmmm... Jeg vet ikke om du liker rollespill, men jeg vil i alle fall anbefale Baldurs Gate I og II. good one, skal sjekke ut!!
Morten K Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 da blir det fort noen hundrelapper da ser det ut til. må tenke litt på det. er det mulig å se ut fra det jeg har skrevet om begge slot'ene er brukt? det er 512 i, men er det en stk 512, eller to 256? kan jeg sette inn ulik minne? en 512 og en 1024? Åpne lokket under laptopen din og sjekk hvor mange rambrikker som står i. Rengjør PC-en for støv sammtidig. Hvis du aldri har hatt lokket av,så er det garantert en del støv inni der.
steinar2000 Skrevet 14. februar 2008 Skrevet 14. februar 2008 Du kan jo prøve en av de eldre GTA-titlene som III og Vice City. Hensynsløs moro som ikke krever så alt for mye av maskinen.
standby Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Skrevet 15. februar 2008 Åpne lokket under laptopen din og sjekk hvor mange rambrikker som står i. Rengjør PC-en for støv sammtidig. Hvis du aldri har hatt lokket av,så er det garantert en del støv inni der. hvis dette er ram-plassen (?) så ser det ut til at det er bare en brukt slot? til du som foreslo gta III og vice city, så har jeg spilt igjennom de. knall-spill! det ser ut til at det må bli Mafia, siden dette dukker opp jevnt. Men jeg savner forslag på relativt nye spill, med beskjedne systemkrav... men for all del, takk-takk til alle som har kommet med gode forslag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå