Gå til innhold

Bærbar med matt skjerm


Bro2

Anbefalte innlegg

Det er et styr å lete etter bærbare med matt skjerm.

Kunne ikke det vært lagt inn i søket i prisguiden?

 

Problemet er vel kanskje at de (butikkene/kjedene) ikke klarer å bestemme seg for hva de skal kalle det.

 

Her er en del eksempler fra norske nettbutikker:

 

Blank

Blendende glans

Bright View

BrilliantView

Color Shine

Crystal Brite

Crystal Clear

Crystal Shine

Crystal View

Glanset

Glare

Glossy

Highbriteness

TruBrite

Ultra Brightview

 

VibrantView ?

 

Antirefleks == Matt?

Anti-Glare == Matt?

 

why?....WHY?!?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dessverre det er lettere for en butikkselger å få solgt en maskin med skinnende blank skjerm, enn å få lettere uvitende kunder til å tro på at matt skjerm er en fordel med tanke på refleksjoner fra lyskilder og sitt eget speilbilde...

 

forøvrig er Compal IFL90+ og de fleste Thinkpad-modellene tilgjengelig med matt skjerm :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg tror dessverre det er lettere for en butikkselger å få solgt en maskin med skinnende blank skjerm, enn å få lettere uvitende kunder til å tro på at matt skjerm er en fordel med tanke på refleksjoner fra lyskilder og sitt eget speilbilde...

 

forøvrig er Compal IFL90+ og de fleste Thinkpad-modellene tilgjengelig med matt skjerm :)

 

 

Hei, ja du har ett poeng, men jeg mere at det er mere betenkelig når forhandleren ikke vet om det er matt eller blank skjerm på de nye maskinene vi spørr etter. Han får heller ikke riktige opplysninger fra importør. Ett typisk eksempel er HP Compaq sin 17" 6830s som selges i 2 varianter en KU405EA#ABN med blank skjerm og en NA837EA#ABN med matt skjerm og bedre oppløsning 1680x1050.

Jeg var selv i kontakt med grossist om disse maskiner, men de var begge med blank skjerm, sa de. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...