Gå til innhold

Psykologi - Årsstudium / Cand. Psychol muligheter i utlandet?


Cosmo med K

Anbefalte innlegg

Hei igjen..

Jeg har noen fler spørsmål angående psykologi, lurte da først og fremst på om det var noen med erfaring, helst noen som går/har gått årsstudiumet som kunne være behjelpelig med å svare på noen få spørsmål.

 

Har nå planer om å søke opptak til Universitetet i Tromsø, ettersom jeg ikke har konkurransepoeng nok til å tas opp på NTNU, UiB eller direkteopptaket til UiO. Ringte dem tidligere i dag og fikk opplyst at de i fjor tok inn 350 studenter, hvorav 24 av disse går videre til profesjonstudiet, under det årlige opptaket.

 

- Hvor hardt er årsstudiumet?

- Hvor mange av alle disse studentene tar studiene så seriøst at de oppnår bare A'er? Altså hvor hard er konkurransen, ettersom kravet tross alt er kun A'er, eventuelt én B.

- Årsstudiumet på UiT tar FIL-0700 (Examen Philosoficum), EXF-0710 (Examen Facultatum), PSY-1000, PSY-1001 og PSY-1002. Er det noen spesiell prioritering som burde overveies her? Eller er alt like viktig? (Vil tro PSY-1000 er viktigere enn 1001/1002 ettersom det er innføring i generell psykologi, men greit å spørre for å være sikker.)

 

--

 

Vil også bekrefte/avkrefte rykter jeg har hørt om kliniske utdannelser i utlandet, mer spesifikt Danmark. Jeg har hørt at man kan ta norsk Bachelor, dermed klinisk Master i Danmark. Jeg har også hørt at man tar norsk Bachelor og Master, dermed 2-årig klinisk i Danmark. Altså for å oppnå Cand. Psychol slik at man kan praktisere som psykolog.

 

- Hvilke muligheter finnes forutenom profesjonstudiet i Norge for å oppnå tittelen Cand. Psychol?

- Har noen her tatt en slik utdannelse, dersom noen her har det, kunne du/dere være vennlig å skrive litt om det? ;P

 

 

På forhånd, tusen takk

- Fremtidig ivrig psykologi student

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Hvilke muligheter finnes forutenom profesjonstudiet i Norge for å oppnå tittelen Cand. Psychol?

 

Ingen andre muligheter enn profesjonsstudiet i Norge. Da må du til utlandet (som sikkert noen andre kan fortelle deg mer om).

 

Hehe, takk. Vet det, var muligheter i utlandet jeg refererte til. ;P

 

- Hvilke muligheter finnes det i utlandet for å oppnå tittelen Cand. Psychol?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...