Gå til innhold

BSU rente - skille mellom opportunistsniker og travere


Anbefalte innlegg

Har nå tenkt å bytte bank til BSU kontoen min nå.

 

http://www.finansportalen.no/Bank/Bankspar...;count=40#table

 

Det jeg ser på listene over de med høyest rente er at det stadig roteres i toppen mellom diverse eksotiske lokalbanker som høres ut som de er ute med håven for å snike inn kunder så de kan sikre at det ikke bare blir sild og blåbær på matbordet i hakkadalen i år også (profitt). Det virker nemlig for meg som ingen av disse blir værende særlig lenge i toppen før de tar seg et skamkapitalistisk dypdykk langt nedover listene og blir der til løgnen er gjennomskuet og det er på tide å dra con-job'en om igjen.

 

Er det noen som har hatt et øye med dette markedet en stund og kan si hvilken av disse som egentlig er verdt å satse på?

 

Hadde bestilt konto i Skandiabanken og tenkte å overføre der, men de ser jeg har begynt å ligge seg på latsiden nå for å hvilke på laurbærene og stole på at kundene er for late til å bytte --> opportunistsniker (jeg blir ikke værende lenge i forbrukskontoen lengre, de er gått fra å ha best rente til nå å ligge rundt 4.5 mot markedleder på 6).

 

Ser Postbanken er i skuddet nå, og de høres jo ut som ihvertfall en aktør som kan ligge i toppen over lengre tid hvis de først vil, men på en annen side lukter det litt luremus av dette opplegget her og, siden jeg av en eller annen grunn får litt assosiasjoner til gamle dinosaurer som DNB, Telenor og den gjengen der med gamle statlige drittselskaper som ikke engang er interessert i å konkurrere, men kun er ute etter å leve på instutisjonen de representerer og skamløst suge profitt fra blåøyde, late kunder bare fordi de kan uten å gå konk. Så kan noen berolige meg med at Postbanken tilhører regelen som bekrefter unntaket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6,5% rente på BSU fra 19.02 er vel ikke dårlig for Skandiabanken. De vil da ligge litt under lederen som nå er på 6,75%.

Er innenfor marginene der jeg ville valgt å bytte konto.

 

Innskuddsrenten vil også bli hevet fra 4,55 til 5.05 den 19.02.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Innskuddsrenten vil også bli hevet fra 4,55 til 5.05 den 19.02.

Når det gjelder den brukskontoen har de nå dummet seg fullstendig ut, vist sitt sanne ansikt og tar nå et halvveis retrett opp igjen på et halvanstendig nivå. Der har de allerede tapt meg som kunde.

 

Jeg er ute etter "traverne" som ligger i toppen og er interessert i å konkurrere istedet for å begynne med "trickery n' deceit". Slik som Norwegian Bank nå som gir garanti på at de skal ligge høyest i rentenivå på brukskonto.

 

Det tullet med at "vi skal heve renten da og da" er også endel av dette lurespillet som forargrer meg så til de grader. Det er derfor jeg spør her om det er noen som har holdt litt oversikt over tid siden det er så utrolig vanskelig å skille på alle disse manipulerende faktorene rundtomkring.

Lenke til kommentar

Kanskje du forstår når du leser brevet jeg nettopp sendte til finansportalen.no :

 

Hei

 

Driver for tiden og forsøker å finne beste rente-tilbud i markedet gjennom sidene deres. Men enda de liste-rangeringene er til hjelp, er det sannelig ikke enkelt. Mange av disse bankene ser nemlig sitt til å bruke et hav av onde luremustaktikker og manipulerende verktøy som periodevise nedganger og proklamering med datoer for renteøkning frem i tid for å forsøke å fremstille sitt tilbud som konkurransedyktige. Og i toppen ser man stadig nye eksotiske lokalbanker ligger og kriger i toppen for å sanke inn kundene før de tar seg et skamkapitalistisk dypdykk i listen for å melke sine nyervervede kunder.

 

Jeg er her ute etter et STABILT tilbud, som jeg kan regne med ligger i toppen over lengre tid og ikke bare midlertidig er ute med håven for å forsøke å treffe latsabber som bytter bank hver 5 år så det tilfeldigvis skal ende på dem, så de kan sette renten ned til 2% igjen.

 

Kan dere ikke være så snill å gå litt i tenkeboksen for å finne en løsning på dette her? Jeg tenker noe i retning av at det må finnet en langtidsoversikt - et poengsystem som regner ut relativ markedsposisjon over f.eks det siste året og premierer de som er ute etter å ligge i toppen og konkurrere istedet for å bare lure til seg noen og så reversere til tidligere synder som nevnt over. Kanskje også inkludere evt garantier bankene gir som f.eks at de skal ligge på topp3 det neste året.

 

Jeg vil påstå det er verdt å bruke mye ressurser på å finne en slik løsning til sidene deres siden brukbarheten ville blitt enestående og det en gang for alle ville det gitt muligheten for forbrukerne å få noenlunde oversikt over dette manupulerende markedet.

Lenke til kommentar
hmm jeg har selv BSU i søgne & greipstad spare bank, er det mulig å bytte BSU kontoer til andre banker med høyere rennte? har selv 45k på Bsu.

Ja, uten tap av penger eller rentedager.

 

Byttet selv nylig, var ganske enkelt. Jeg åpnet en ny konto i en annen bank, huka av for at jeg hadde en konto fra før, og fikk en tekst jeg skulle skrive ut og gi til banken der pengene stod.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
hmm jeg har selv BSU i søgne & greipstad spare bank, er det mulig å bytte BSU kontoer til andre banker med høyere rennte? har selv 45k på Bsu.

Ja, uten tap av penger eller rentedager.

 

Byttet selv nylig, var ganske enkelt. Jeg åpnet en ny konto i en annen bank, huka av for at jeg hadde en konto fra før, og fikk en tekst jeg skulle skrive ut og gi til banken der pengene stod.

 

Ok takk :)

 

Nytt spørsmål til folket, finnes det banker hvor man kan sette inn F.eks 100k uten bindingstid og alikevell få høy innskuddsrente? ;)

Lenke til kommentar

Du gir litt av svaret sjølv, dei opportunistiske kan gi veldig bra tilbud over kort tid og dermed ligge i toppen. Dei som kan gi eit meir stabilt tilbod klarer ikkje å ligge heilt i toppen. Det du er ute etter er ein bank som ligg stabilt på topp og som er til for å gi det beste tilbodet til kunden. Velkomen til verda, alle bankar eksisterer for å tene pengar. Så om du heile tida skal ha det beste tilbodet må du nok hoppe rundt ganske ofte. Postbanken er forøvrig eigd av DnBNOR.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Innskuddsrenten vil også bli hevet fra 4,55 til 5.05 den 19.02.

Når det gjelder den brukskontoen har de nå dummet seg fullstendig ut, vist sitt sanne ansikt og tar nå et halvveis retrett opp igjen på et halvanstendig nivå. Der har de allerede tapt meg som kunde.

 

Jeg er ute etter "traverne" som ligger i toppen og er interessert i å konkurrere istedet for å begynne med "trickery n' deceit". Slik som Norwegian Bank nå som gir garanti på at de skal ligge høyest i rentenivå på brukskonto.

 

Det tullet med at "vi skal heve renten da og da" er også endel av dette lurespillet som forargrer meg så til de grader. Det er derfor jeg spør her om det er noen som har holdt litt oversikt over tid siden det er så utrolig vanskelig å skille på alle disse manipulerende faktorene rundtomkring.

 

Helt enig med deg, synes skandiabanken har gått langt ned på innskuddsrenten, så jeg har flyttet mesteparten av pengene mine til en annen bank med bedre renter. Bruker fortsatt skandiabanken til regninger/debetkort, ettersom nettbanken er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...