Gå til innhold

Kan noen fortelle meg litt om gothic 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor bør jeg kjøpe det? Hva kan jeg gjøre...kan jeg skifte klær rusting osv? Kan jeg kjøpe hus, endre utseende? :p

tusen takk

Endret av Nektard
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva kan du gjøre??? Du kan gjøre quester, drepe monstre og lignende.

Kan du skifte Klær å Rustning?? Ja det kan du men hvis det er ikke like mange rustninger som i ditt gjennomsnittlie RPG i Gothic spillene er Rustningene først og fremst statussymbol som du får etter og få influence hos de forskjellige Faksjonene.

Kan du kjøpe hus?? Nei det kan du ikke!!!

Kan du endre utseendet gjennom plastisk operasjon?? Nei du spiller en set karakter fra starten som du ikke kan bestemm utseende kjønn eller rase på, og siden de ikke var kommet så langt inn Plastisk Kirurgi i middelalderen(Som dette og 99,3% av alle RPG'er har stjålet settingen fra).

Hvorfor Bør DU kjøpe det?? Fordi du ikke finner Gothic 1 eller 2 på din lokale spill foretning eller fordi du har lyst, spille et hyggelig RPG med en hyggelig historie og et huggelig Skill System(Når du Leveler får du Learning Points som du går til Trenere med for og lære skills, blir litt mer realistisk enn at du bare plutselig kan kaste fireballs og spawne demoner fra helvete)

Ting som faktisk ikke er hyggelig i spillet: Stun Lock Kamp system(Når du eller fienden tar damage "Stunnes" han for et par milisekunder så du kan slå igjen og få en ueendelig combo), Altfor mange kjedelige eskorte quester hvor du eskorterer NPC'er med Instelligens på lik linje med en mentalt handicappet mygg!!, veldig veldig bugget, "Foreldre Kontroll"(No å da detter du rett igjennom Bakken på banene og du crasher til desktop med Community Patches(Forige gang jeg spilte ihvertfall)).

Men Uansett hvor mye som suger med dette spillet BURDE du kjøpe dette spillet! Det var dette spillet som gjorde Gothic serien til min beste venn...

Skrevet

har bare spillt gothic 1, som da var en GRUSOM opplevelse.... har aldri vært borte i et så sykt dårlig bruker venlig spill.

er gothic 3 BRA ? (ikke noe ''nja'', er det et BRA eller dårlig spill?)

Skrevet (endret)
er gothic 3 BRA ? (ikke noe ''nja'', er det et BRA eller dårlig spill?)

Gothic III er BRA. :D

Det er i allefall veldig anderledes (bedre imo) enn de to forgjengerne. De er lengt mer drevet av story og relasjoner til NPC-ene. Gothic III er er bygd rundt sandbox-modellen. Det går på bekostning av storyen, uten at det plager meg nevneverdig, det er snarere det som gjør det til et så mye bedre spill enn forgjengerne. Jeg bruker å si at Gothic III er Oblivion gjort riktig (og ja, det er mye som er galt med Gothic III, men helheten er fantastisk). Jeg likte forsåvidt Gothic 1 men av helt andre grunner enn jeg likte treeren. Toeren fikk jeg aldri taket på. Du møter jo de samme NPC-ene i alle tre spillene, men hvis du ikke har spilt Gothic 1 og 2 før treeren så er det lite som skulle tilsi at de er noen du har møtt før.

Men, la det være sagt, Gothic III er ikke noe munchkin-spill, i den upatchede versjonen så får du blandt annet et av de beste sverdene i spillet i den første byen du havner, uten at det gjør deg til noen drapsmaskin. Det er ingen overflod av ting og tang du kan utstyre rollefiguren din med, og du kan ikke endre utseendet på ham (yep, ham, som i at du ikke kan være en kvinne).

Her en link til et meget godt review av Gothic III.

Gothic III er på topp fem PC rollespill-lista mi i allefall.

Endret av roboto
Skrevet (endret)

kansje jeg skal fikse meg det da ;)

bare lurte litt.

hvordan er ''kampene'' i spillet ?

Endret av turak
Skrevet

Du må nok bruke litt tid i gothic 3 før den blir god, starten er veldig kjedelig. Da du ikke har skikkelig våpen,armor osv men når du først kommer til midten av spillet og får bedre ting og litt mer erfaring så blir det utrolig bra.

Det gode med gothic 3 (hele serien) er at du ikke har en radar som peker deg hvor du skal og hvor du finner alt du trenger men du må lete selv og følge med hva npc sier, det finnes også lure gjemmesteder med diverse bra loot (kan hende dårlig spørs hvilken lvl du er i og hva du har fra før av)

Grafikken er også passe bra, syns skogen ser veldig bra ut og ser litt bedre og levende ut enn andre rpg's jeg har spilt.

Alt i alt er gothic 3 ett veldig bra spill først når du har kommet deg litt inn i det, da jeg prøvde først gothic 3 skuffet den veldig og jeg lukket spillet bare 40min senere. Men siden jeg hadde kjøpt og betalt for den, bestemte jeg for å spille den minst halveis. Halveis i ble spillet utrolig bra i min mening da du ikke sliter lenger mot de minste monstre og personer når du slåss, men av og til møter du monstre som enda er veldig vanskelige å drepe, som holder spillet spennende selv når du er nesten ferdig. Lanskapet er veldig bra i spillet også, du tror du har utforsket det meste men så finner du enn skjult øy eller ett hus i skogen som du aldri har sett før.

Skrevet

min første dag i gothic 1.

null kontroll, hadde akkurat funnet ut hvordan man slår. betalte noen for og ''beskyte meg'' og gikk rett inn i et hus og drepte noen.

spillet var bra, men bruker venligheten i gothic 1 var helt ... omg ... mongo :thumbdown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...