Gå til innhold

SE nye flaggskip: XPERIA X1 Diskuter den her!


Abba91

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg få tak i spill til denne telefonen?

Og skal legge inn noen filmer, hvilket avspillings-program anbefaler dere?

 

Hei....for spill prøv: http://www.freewarepocketpc.net/ (gratis)

http://www.freewareppc.com/ (også gratis)

www.handago.com (betalside)

 

Jeg bruker coreplayer til filmer (ikke gratis) Den leser også avi-filer. Det finnes også gratispillere. Søk på de to første nettadressene jeg linker til. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

skal si jeg har lest mye på forskjellige forum. Har akkurat latt min xperi gå tilbake til fabrikk ny, for så å ligge inn norsk onscreen tastatur, nye paneler og diverse pogrammer og tweaks. Nå begynner tlf å bli bra perfekt.

 

Men etter så mye arbeid, begynner jeg å se meg blind, Og det er ikke bra når man ser etter n bra gratis spiller jeg kn bruke istedet for wmp. Noen der ute som har et godt forslag og en link?

 

mvh Stewie28 vil gjerne at spilleren kan ta flere formater.

 

har sjekket ut adressene over, fant en som ikke ville smmarbeide kan man si.

Endret av stewie28
Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få tak i spill til denne telefonen?

Og skal legge inn noen filmer, hvilket avspillings-program anbefaler dere?

 

Hei....for spill prøv: http://www.freewarepocketpc.net/ (gratis)

http://www.freewareppc.com/ (også gratis)

www.handago.com (betalside)

 

Jeg bruker coreplayer til filmer (ikke gratis) Den leser også avi-filer. Det finnes også gratispillere. Søk på de to første nettadressene jeg linker til. :new_woot:

 

Takker :)

Var en del bra ting der.

 

Noen som har noen spesielle spill eller programmer å anbefale?

Lenke til kommentar

Har brukt norske X1 et par uker. Og mulig jeg har skummet forbi løsningene når jeg har lest i postene her. Jeg har ivertfall ikke funnet noe ved å søke.

Men det som iriterer meg kanske mye, og håper det finnes løsniner på er:

 

*Selv med tastelås på, og skjermen har blitt mørk. Så har den startet opp programmer i 70% av gangene jeg fisker den opp av lommen igjen. Spesielt har den oppgradert været, eller slått på datatilkoblingen. I det værste tilfellet har den startet opp hele 4 programmer som lå å gikk i minnet :mad:

Og hvis en trykker på Xpanel med tastelås på, så får en ofte opp Xpanelene. Og ikke bare vekker opp skjermen som den egentlig kun skal.

 

*Når en er i div undermenyer (f.eks. inne på en kontakt i kontakter, eller inne på en melding i meldingsfunksjoner.) Og trykker rød knapp/legg på. For å hoppe til fremsiden. Når en da går inn i meldinger/kontakter, så kommer en inn til der en var. Og ikke oversiktsbildet.

 

*Når en er inne og leser en melding i meldingsfunksjoner, og går ut med "legg på". Så står det fortsatt i Xpanelet at en har en ny ulest melding. Det er ganske tungvindt å bekrefte i meldingen med OK oppe til høyre, siden en nesten må fiske frem pennen for å få det til.

Hvorfor kan ikke ikonet "motatt ny melding" slukkes når en bekrefter med "lukk" når ny melding kommer inn???

 

*Når en får en melding fra en. Og går inn på SMS listen. Så må en bla ned til kontakten en har fått meldingen fra. Med meldinger fra 50+ forskjellige folk. Så krever det en del iriterende scrolling.

 

*Hvor kan en gå inn å lese rådata til GPS enheten?

Jeg trodde det skulle være elementært at en kunne lese av posisjon i lat/long, fart, og høyde?

 

*Har prøvd å lade mobilen på 4 forskjellige PC`er. Og ladet på kun 2 av de. Kan det være at noen PC`er har litt lav spenning på USB kontakten?

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar
Har brukt norske X1 et par uker. Og mulig jeg har skummet forbi løsningene når jeg har lest i postene her. Jeg har ivertfall ikke funnet noe ved å søke.

Men det som iriterer meg kanske mye, og håper det finnes løsniner på er:

 

*Selv med tastelås på, og skjermen har blitt mørk. Så har den startet opp programmer i 70% av gangene jeg fisker den opp av lommen igjen. Spesielt har den oppgradert været, eller slått på datatilkoblingen. I det værste tilfellet har den startet opp hele 4 programmer som lå å gikk i minnet :mad:

Og hvis en trykker på Xpanel med tastelås på, så får en ofte opp Xpanelene. Og ikke bare vekker opp skjermen som den egentlig kun skal.

 

Har jeg aldri opplevd. Jeg testet nå på min X1 og den eneste måten å få liv i skjermen på var å trykke på power-knappen øverst.

 

 

*Når en er i div undermenyer (f.eks. inne på en kontakt i kontakter, eller inne på en melding i meldingsfunksjoner.) Og trykker rød knapp/legg på. For å hoppe til fremsiden. Når en da går inn i meldinger/kontakter, så kommer en inn til der en var. Og ikke oversiktsbildet.

 

Da misforstår du litt hvordan programmene fungerer. Når du trykker på "legg på" bare minimerer du programmene som du har oppe. Når du neste gang åpner samme program (ved f.eks å trykke på meldingsikonet) blir det ikke startet på nytt og gir deg åpningsskjermbildet. Tvert imot så blir det bare maksimert (for å bruke desktop-Windows-sjargong), og dermed ser du akkurat det du så før du minimerte programmet. Dette er en stor fordel sammenlignet med f.eks iPhone som ikke kan ha programmer kjørende i bakgrunnen. Bottom line, det er ikke en bug, det er en feature og skal være slik.

 

 

*Når en er inne og leser en melding i meldingsfunksjoner, og går ut med "legg på". Så står det fortsatt i Xpanelet at en har en ny ulest melding. Det er ganske tungvindt å bekrefte i meldingen med OK oppe til høyre, siden en nesten må fiske frem pennen for å få det til.

Hvorfor kan ikke ikonet "motatt ny melding" slukkes når en bekrefter med "lukk" når ny melding kommer inn???

 

Det har jeg ikke opplevd. Jeg bruker SPB Mobile Shell, og om jeg trykker på "ny melding"-ikonet så popper samtalen med den aktuelle kontakten opp, med den uleste meldingen med fet skrift nederst. Når jeg har sett den forsvinner ikonet fra menybaren øverst på skjermen og uansett hva jeg så trykker på for å komme ut av innboksen så har meldingsvarselet forsvunnet. Når det gjelder å treffe den lille "ok" eller "x"-knappen øverst i høyre hjørne så var det et stort irritasjonsmoment på min Touch Diamond. Xperia har en dedikert "ok" knapp både på tastaturet og tastene foran på telefonen. Trykk på den istedet for "x" eller "ok". Det er en av funksjonene på Xperia jeg liker aller mest. It's genious!

 

 

*Når en får en melding fra en. Og går inn på SMS listen. Så må en bla ned til kontakten en har fått meldingen fra. Med meldinger fra 50+ forskjellige folk. Så krever det en del iriterende scrolling.

 

Når du er inne i innboksen din, så vil det oppe til høyre sannsynligvis stå "fra". Det betyr at innboksen er sortert alfabetisk etter avsender. Trykk på "fra" og velg "mottatt" eller "tidspunkt" (jeg har engelsk utgave og vet ikke hva oversettelsen til norsk er). Dermed blir innboksen sortert etter tidspunktet du mottok meldingen og den nyeste er alltid øverst.

 

 

*Hvor kan en gå inn å lese rådata til GPS enheten?

Jeg trodde det skulle være elementært at en kunne lese av posisjon i lat/long, fart, og høyde?

 

Usikker på om rådata kan leses direkte slik telefonen er ut av eska, men tredjeparts programvare kan helt sikkert hjelpe deg med den biten.

 

 

*Har prøvd å lade mobilen på 4 forskjellige PC`er. Og ladet på kun 2 av de. Kan det være at noen PC`er har litt lav spenning på USB kontakten?

 

Jeg har aldri opplevd at telefonen ikke lader. Selv i bilen lader telefonen fra multimediaspilleren i midtkonsollen. Jeg har opplevd at jeg ikke får kontakt med ActiveSync med dårlige USB-kabler så det kan ha noe å si.

Lenke til kommentar

Noen som noen gang har hatt problemer med SPB Mobile Shell som leverandør?

 

Forsøkte å kjøpe det nå, og pengene forsvant fra konto, men fikk bare en "error" på siden, og betalingen ble ikke registrert. Blir så forbanna når slike ting skjer... det er "bare" 207 kroner, men alikevel. Forventer at jeg får det jeg betaler for. Regner med at jeg nå må "bevise" at jeg har betalt og det kommer til å ta år og dag før det løser seg. Standard...

Lenke til kommentar
Noen som noen gang har hatt problemer med SPB Mobile Shell som leverandør?

 

Forsøkte å kjøpe det nå, og pengene forsvant fra konto, men fikk bare en "error" på siden, og betalingen ble ikke registrert. Blir så forbanna når slike ting skjer... det er "bare" 207 kroner, men alikevel. Forventer at jeg får det jeg betaler for. Regner med at jeg nå må "bevise" at jeg har betalt og det kommer til å ta år og dag før det løser seg. Standard...

 

Du er klar over at SPB Mobile Shell kan lastes ned gratis fra SE sine Xperia-sider?...

Lenke til kommentar
Har brukt norske X1 et par uker. Og mulig jeg har skummet forbi løsningene når jeg har lest i postene her. Jeg har ivertfall ikke funnet noe ved å søke.

Men det som iriterer meg kanske mye, og håper det finnes løsniner på er:

 

*Selv med tastelås på, og skjermen har blitt mørk. Så har den startet opp programmer i 70% av gangene jeg fisker den opp av lommen igjen. Spesielt har den oppgradert været, eller slått på datatilkoblingen. I det værste tilfellet har den startet opp hele 4 programmer som lå å gikk i minnet :mad:

Og hvis en trykker på Xpanel med tastelås på, så får en ofte opp Xpanelene. Og ikke bare vekker opp skjermen som den egentlig kun skal.

 

Har jeg aldri opplevd. Jeg testet nå på min X1 og den eneste måten å få liv i skjermen på var å trykke på power-knappen øverst.

 

 

Thklinge har (som vanlig) kommet nok en Forumbruker ihende med god hjelp! Den eneste kommentaren jeg har er dette med å vekke tillive skjermen:

Vær obs. på at det finnes to settinger for å få liv i skjermen: 1. Kun når du trykker på Power-knapp øverst (Default). 2. Ved å trykke på hvilken som helst knapp.

Tipper på at mobilen din er satt til valg 2. Det står min på... Kjekt, men om du da trykker på panel-knappen blir det kluss - da åpner panelene seg...

Lykke til med utforskning av din Xperia!! ;-)

Lenke til kommentar
Noen som noen gang har hatt problemer med SPB Mobile Shell som leverandør?

 

Forsøkte å kjøpe det nå, og pengene forsvant fra konto, men fikk bare en "error" på siden, og betalingen ble ikke registrert. Blir så forbanna når slike ting skjer... det er "bare" 207 kroner, men alikevel. Forventer at jeg får det jeg betaler for. Regner med at jeg nå må "bevise" at jeg har betalt og det kommer til å ta år og dag før det løser seg. Standard...

 

Du er klar over at SPB Mobile Shell kan lastes ned gratis fra SE sine Xperia-sider?...

 

Mobile Shell - ja. Beklager skrev feil :) Er 4 andre programmer jeg bestilte derifra som er i SPB serien :)

Lenke til kommentar
Thklinge har (som vanlig) kommet nok en Forumbruker ihende med god hjelp! Den eneste kommentaren jeg har er dette med å vekke tillive skjermen:

Vær obs. på at det finnes to settinger for å få liv i skjermen: 1. Kun når du trykker på Power-knapp øverst (Default). 2. Ved å trykke på hvilken som helst knapp.

Tipper på at mobilen din er satt til valg 2. Det står min på... Kjekt, men om du da trykker på panel-knappen blir det kluss - da åpner panelene seg...

Lykke til med utforskning av din Xperia!! ;-)

 

Tja, var ikke mye til hjelp den. Vet at det finnes 2 innstillinger. Og den med power knappen funker som forventet.

Men det er snakk om tastelås her. Og da skal ikke xpanel knappen virke heller.

Spesielt siden hvis xpanel åpner seg, så kan en ikke velge noen paneler før en låser opp tastelåsen :thumbdown:

Og det er rart at den har startet andre programmer også. Filutforsker er spesielt et program som starter ofte opp.

Jeg vil si at å slå over til kun power knappen er å unngå problemet, og ikke en løsning.

Kan ikke skjønne at det er snakk om noe annet en programeringsfeil.

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Takker thklinge for bra tips.

Tror jeg også må prøve meg på SPB Mobile Shell.

 

Hadde faktisk ikke oppdaget det med at OK knappen lukker programmer/avsnitt :blush:

Synd det kun følger med elendig bruksanvisning.

Selv ikke utvidede en kan laste ned fra SE er særlig å skryte av.

 

 

Men det med lading fra USB er litt merkelig. Men har en bærbar hardisk med 2 USB koblinger, hvor en egentlig skal bruke begge sammtidig. Men det går å bruke kun 1 av de. Men på de 2 PC`ene jeg har problemer med å lade Xperiaen ser jeg nå at jeg må bruke begge kablene til den bærbare hardisken, selv om vanlig memmory stick funker normalt i pluggene. Så det kan kanskje tyde på at de 2 maskinene gir litt lav spenning på USB pluggen :hmm:

Lenke til kommentar
Men det med lading fra USB er litt merkelig. Men har en bærbar hardisk med 2 USB koblinger, hvor en egentlig skal bruke begge sammtidig. Men det går å bruke kun 1 av de. Men på de 2 PC`ene jeg har problemer med å lade Xperiaen ser jeg nå at jeg må bruke begge kablene til den bærbare hardisken, selv om vanlig memmory stick funker normalt i pluggene. Så det kan kanskje tyde på at de 2 maskinene gir litt lav spenning på USB pluggen :hmm:

 

Det kan hende du er inne på noe angående strøm. I den perioden jeg hadde Nokia N85, skulle den kunne både lade og overføre data (slik X1 kan) via USB, men klarte kun det hvis den var tilkoblet en USB-port direkte og ikke via ett mellomledd.

Lenke til kommentar
Hadde faktisk ikke oppdaget det med at OK knappen lukker programmer/avsnitt :blush:

 

Svarte litt fort på den.

OK knappen lukker ikke programmene helt. Den tar deg ut fra undermenyene, og til frontsiden i programmet. Men enda et trykk til kun minimerer det, ikke avslutter programmet :mad:

Så fortsatt ser det ut til at det lille iconet i hjørnet er eneste måten å avslutte programmene helt. Noe som totalt ødelegger brukervenneligheten :no:

 

Så håper det fortsatt er en detalje jeg har oversett som kan rette opp i dette.

Lenke til kommentar

Ja, jeg klarer ivertfall ikke å få annet en minimert den uansett hva X instillingen står på.

Skulle vært en egen meny for OK knappen også.

Og om det er mange programmer som kun er minimert, så regner jeg med at det tar litt batterikapasitet?

 

Men om det er noen som vanker på de rette forumene. Så kan de kanskje legge inn ønske på at fremtidige XperiaTweak får en slik option om å stenge programmene også med OK knappen?

Endret av Nervevrak
Lenke til kommentar

Trenger hjelp til x1.

Håper noen i Tronheim område som kan vær en reddende engel. Saken er at tlf min vil ikke lade opp batteriet, så jeg må sende den inn til reprasjon. Men så har jeg en del bilder inn på selve tlf som jeg ønsker å ta ut før jeg sender den inn. Så hvis d er noen som kan vær så snill å hjelpe meg å få ladet opp batteriet mitt evenuelt få låne et batteri slik at jeg får hentet ut bildene mine så har jeg blitt kjempe glad.

mvh mona

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...