Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billige biler (helst under 10 000). Hvilke er bra?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe min første bil til sommeren. Kravene er disse: Den skal være slitesterk/driftsikker/solid (med andre ord: kreve minst mulig "mekking"), den skal være billig i både drift og innkjøp, og den skal frakte meg til A til B på en relativt trygg måte. Utsende og hestekrefter spiller ingen rolle, men det hadde vært okey å funnet en som ikke var altfor lett i rumpa, kanskje firhjulsdrift? (Jeg bor på et sted med mange bakker, og mye is om vinteren).

Får jeg dette til under 10 000 kr? Hvilke bilmerker bør jeg evt se etter? Jeg har hørt at de små japanske bilene skal være de billigste og mest solide men stemmer dette?

 

Mvh

Jente uten peil på bil. :blush:

Endret av Gummistrikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. :) Er det mulig å finne en ok bil uten firhjulsdrift til under 10 000 da?

Hvis du kun er ute etter å frakte deg og en eventuell passasjer fra A til B, så ville jeg lagt på litt og kjøpt en varebil. Biler fra midten av 90-tallet og eldre er mye mindre sikre enn nyere biler. Hvis du absoulutt vil ha firehjulsdrift og har muligheten til å bruke litt ekstra penger, så ville jeg gått for en slik. Jeg ga 35.000,- inkludert bytting av deler for over 13.500 kroner for en lik bil, nærmest helt strøken. Denne har firehjulsdrift, god fremkommelighet, fikk 4 av 5 stjerner i EuroNCAP - best i sin klasse.

 

Uansett så vær litt observang når det kommer nye biler for salg. Det lønner seg ikke alltid å gå for det første og beste. Om det er interesse for det kan du få navn og telefonnummer til han selgeren jeg kjøpte bilen av, så kan du høre med han om han har eller får inn noen nye slike biler i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Dette er den mest solide bilen jeg vet om i din prisklasse med 4x4:

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...6cab8POii742783

nå ville han fram på en relativ trygg måte da:P

Får ikke all verdens for 10k..

Mvh

Jente uten peil på bil. :blush:

 

Mtp på den bilen der så ville jeg lagt på noen få tusen til og fått en bil som er 15 år nyere, er veldig mye tryggere og som er kommet langt mer i utviklingen. For eksempel en Kangoo 4x4. Ellers om 4wd ikke er noe must, så får man 6-8 år gamle varebiler nedi 20.000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...