Gå til innhold

Nokia N96 - Diskuter den her!


Raste

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte det var like greit å starte opp en tråd om Nokia N96, nå som det er bekreftet at den skal komme. Selv om den ikke er lansert i Norge ennå.

Dette er tråden for Nokia N96, arvtageren til Nokia N95.

 

- - - - - - - - - - - - -x2oxz4.jpg- - - - - - - - - - - - - - - -

 

N96 har fokus på video. Denne mobilen har nemlig en 2,8 tommers stor skjerm, og hele 16 GB innebygget minne. I tillegg har telefonen fått en støtte på baksiden som gjør at den kan stå på bordet av seg selv mens du ser på video.

 

Og ikke nok med at du kan se video - telefonen lar deg også se mobil-TV. Til dette har telefonen støtte for DVB-H-teknologi.

 

Telefonen har i tillegg et fem megapiksels kamera med autofokus, og kan ta opp video i 640 x 480 pikslers oppløsning. Kameraet støtter også geotagging, som kombinerer GPS-koordinater med bildet, slik at du kan se hvor det ble tatt.

 

 

Spesifikasjoner

 

Nokia N96

 

Dimensjoner: 10,3 x 5,5 x 1,8 cm, 125 gram

Teknologi: GSM 850/900/1800/1900, Edge, 3G, super-3G, Wi-Fi med UPnP

Maskinvare: 16 GB internminne, Bluetooth, micro-USB, GPS

Skjerm: 2,8 tommer, 240 x 320 piksler, 16 millioner farger

Kamera: 5 megapiksler, blits, geotagging. Tar video i 0,3 megapiksler med 30 bilder i sekundet.

Batteri: 14 timer musikk, 5 timer video, 4 timer TV

3G: 2,5 timer tale, 200 timer hvile.

GSM: 3,5 timer tale, 220 timer hvile.

 

Pris og tilgjengelighet: Rundt 6000 kroner, tilgjengelig i 3. kvartal 2008

 

 

Jeg kommer med mye mer i førsteposten når det kommer litt mere om mobilen osv :)

 

 

Raste

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er meget skeptisk til denne mobilen i og med at den har samme knappe layouten som N81. Et dass av en mobil. Og det virket som om Nokia rushet den mobilen ut på markedet uten å tenke seg godt om. Knappene lå helt idiotisk plasserte tett intill hverandre som gjorde N81 umulig å bruke.

 

En annen ting jeg lurer på er hvorfor den har musikk knappene på fronten av mobilen når den også har "medieknappene" med slideren?

Endret av Spykar
Lenke til kommentar
En annen ting jeg lurer på er hvorfor den har musikk knappene på fronten av mobilen når den også har "medieknappene" med slideren?

Det tenkte jeg også på for noen minutter siden, det er jo bare tåpelig. Kunne ha tatt vekk musikkknappene på fronten og latt dem kun være der på slideren.

Lenke til kommentar

post-73787-1202743185_thumb.jpg

 

 

Hmm... Kanskje det er litt mer "high tech". Kanskje det virker slik at om man drar slideren ned, slik at medieknappene kommer frem, så "forsvinner" knappene på fronten og belyses heller over skjermen? Hehe wishful thinking da, men who knows. Kommer vel flere detaljer som nevnt etterhvert :yes:

 

Edit:

 

post-73787-1202744057_thumb.jpg

 

Ok dette bilde taler for seg selv. Tøffe saker.

 

Som sagt jeg er fortsatt skeptisk til denne mobilen da hehe. Om det ender opp som N81, knappe messig, så er det skuffende.

Har selv en N95 8GB though og er kjempe fornøyd.

Endret av Spykar
Lenke til kommentar

Denne kommer også med oppgradert versjon av OS. S60 3. FP2. SKal visstnok gjøre om en del på meny-systemet. En liten morsom sak som jeg har hengt meg opp i er at 3. parts programmer får tilgang til Nokia Maps, noe som åpner for interessante applikasjoner for GPS og kart i telefonene.

Lenke til kommentar
Denne kommer også med oppgradert versjon av OS. S60 3. FP2. SKal visstnok gjøre om en del på meny-systemet. En liten morsom sak som jeg har hengt meg opp i er at 3. parts programmer får tilgang til Nokia Maps, noe som åpner for interessante applikasjoner for GPS og kart i telefonene.

Ja, det lyder veldig spennende.

Lenke til kommentar

nå er det jo en stund til denne kommer på det norske markedet(september) så det kan ha skjedd mye i mellomtiden..... Kan ikke med sikkerhet si at dette ikke blir min neste mobil, men regner med at jeg venter såpass lenge at nokia har kommet med en mobil som har ekte blits og som ikke ser ut som en plast/lekemobil/n81 lookalike. For meg så er n95 8gb, som jeg har nå, mye finere og har et mer gjennom tenkt design. Virker som om nokia har stresset med å få ut denne modellen. Og som jeg har skrivet i en annen tråd, så vil jeg ikke kalle dette som en avtaker til n95, men heller en nykommer i n-serien.

Lenke til kommentar
Ser frem til uken denne kommer, da skal min kjære Nokia N95 byttes ut. :)

 

 

om jeg ikke akkurat hadde kjøpt n95 8gb så hadde jeg også ventet på denne, men jeg kommer nok til å vente med å oppgradere til nokia kommer med noe enda bedre og finere og som ikke ser ut som en lekemobil ;) Speksa er altfor like til at det lønner seg å bytte fra n95 8gb til n96 når den kommer ut i september.

Trur også at den gitte lanseringsdatoen her i Norge lar vente på seg... er vant til det nå :roll:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har hatt ganske mange Nokia mobiler, og har pr nå N95. Hver gang det kommer en ny mobil, er jo ikke specs såå veldig oppgradert fra den forrige, men det er alltid arti med i hvert fall litt nytt. Jeg liker alt ved N96, både design, knapper og egenskaper. Men en ting jeg ikke kan forstå, er hvorfor i all verden de har fjerna beskyttelsen til kameralinsa?!?! På N95 ligger linsa trygt innenfor et lite panel man åpner ved å skyve på knappen ved siden av. Men om jeg ikke husker helt feil, fjernet de beskyttelsen på N95 8GB også? Hva kan det være? Når man har et såpass bra kamera, burde jo det være noe av det første de tenker på.

Noen som er enige i det?

Jeg, for min del, er alltid ytterst forsiktig med mobilen, og den har fast plass alene i høyre bukselomme, og selvom jeg har hatt N95 i et år nå, er det ikke en eneste ripe på skjermen, den er som ny. Men allikevel syns jeg det burde være linsebeskyttelse. Ellers kommer det jo så mye støv inn, og hvis det skulle komme ei feit ripe på linsa, er jo jobben gjort!

Lenke til kommentar

Hei RASTE!!!

 

Siden du er trådstarter, hadde du orket å legge opp spesifikasjonene ifra Forum Nokia som jeg la ut lenken til i en tidligere post? Tror mange vil ha nytte av litt bedre info her. Bra at noen uansett har orket å lage en tråd om mobilen. Tror at du kanskje må lage en sticky førstepost etterhvert som det er gjort i tråden om Nokia N95!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...