Gå til innhold

Blir PC-en min overopphetet av dette?


Petter89

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte denne "gjør-det-selv" pakken fra komplett.no:

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323200

 

Etter at jeg satte den sammen, så puttet jeg i:

 

- 1 ekstra lydkort

- 2 ekstra harddisker

 

Det er ganske varmt inni PC-en min nå, blir den overopphetet og blir noe ødelagt?

 

Jeg har også 2 RAM-brikker på 1GB hver, kan jeg putte de også inn uten at det skader?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler sterkt på at denne blir overopphetet! sånt skjer somregel bare med passivt kjølte skjermkort uten noe airflow rundt! tror dette går greit ! og disker no prob ,, og rammen skal heller ikker være no prob! legg inn nyeste bios som tiligere sagt :)

 

 

EDIT : vil dog anbefale deg og kjøpe en vifte og ha forran i og med at det bare er en 9cm vifte bak! det er litt iminste laget!

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Harddisker utvikler ikke mye varme(spesielt ikke når de ikke er operative), og det gjør heller ikke et ekstra lydkort.

Ram utvikler heller ikke så veldig mye med varme, og vil nok ikke øke temperaturen. (såpass lite at det ikke burde være målbart på kabienttemperaturen)

 

En harddisk utvikler vel rundt 15W under belastning, et lydkort en del mindre, og Rambrikker kun et par watt.

 

til sammenligning så ligger prosessor sin TDP på 125W, og et skjermkort ligger gjerne på en 50-200W.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Både CPU (prosessor) og GPU (skjermkort) vil klokke seg ned hvis det blir for varmt, så det skal nok gå bra.

 

Og med mindre det er ~30 varmegrader på rommet ditt, og at det er dårlig kjøling i kabinettet ditt, så vil nok harddiskene overleve også, selv om at de ikke er på en "optimal temperatur" (20-30 grader)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...