Gå til innhold

Kan noen anbefale et bra horror spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Fear.

Jeg synes fear ble litt langtekkelig å kjedelig. Er sikkert bare meg men var ikke mye skummelt ihvertfall... ikke i starten, kanskje jeg ga opp for tidlig.

Vil anbefalle å prøve igjen. Er temmelig tøff hvis du sitter og spiller fear sent på kvelden og er alene i huset og ikke opplever å skvette eller grue deg for å fortsette innover i de mørke korridorene. :ermm:

Endret av Bellicus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg er en stor skrekkfanatiker og har et og annet forslag.

* Alone In The Dark 4: The New Nightmare. Greit slutten er svært dårlig, men ganske lenge er det svært... tja, ikke skremmende, ekkelt eller noe slikt, men noe er det. Kort sagt er det en stund du leter i mørket og konstant har fiender i nærheten som er usårbare mot vanlige våpen, men ikke tåler lys. Alt du har å forsvare deg med er en lommelykt, og den holder bare fiendene på avstand og kun så lenge du lyser rett mot dem. Hva gjør du da når de er både foran og bak deg samtidig? ;)

* System Shock 2: Begynner å dra på årene, men absolutt verdt en titt. Personlig ble jeg svært skuffet over BioShock da det stort sett bare var en blek kopi av System Shock 2. Det prøvde for hardt og feilet katastrofalt. Og det før vi begynner å nevne den forbanna kopibeskyttelsen. Installert to ganger? Lyst til å installere på nytt? (for eksempel etter å ha oppgradert maskinen?) Da må du nok pent kjøpe en ny kopi. ;)

* The Legacy: Greit det får System Shock 2 til å se moderne ut (det er tross alt laget av MicroProse, om noen fremdeles husker dem), men det er et av de skumleste spillene jeg har spilt noensinne. Det hadde alt fra vanlige monstre til lik hengende bak gardinen og avhogde hoder gjemt i skap, for å nevne noe. ;)

* 7th Guest: Det første virkelig store cd-rom spillet, og det sier jo sitt. Men til trosss av alderen er det meget bra den dag i dag da det i store deler er rene gåter du må løse der og da, etterfulgt av filmsekvenser.

* 11th Hour: Etterfølgeren til 7th Guest, og stort sett like bra.

Når det gjelder FEAR støtter jeg de som sier det er kjedelig. Ja, jeg spilte alene. Ja, jeg hadde lyden skrudd opp og lyset skrudd av. Ja, jeg sovnet nesten av kjedsomhet. Fiendene er nesten utelukkende identiske (dårlig skjult som "klonesoldater"), og de få gangene det er meningen du skal bli skremt vet du nøyaktig hva som skjer lenge før noe faktisk skjer. Om du for eksempel står i en korridor full av blod med kun én vei å gå og du møter en låst dør skal det ikke mye hjerneaktivitet til for å skjønne at noe kommer til å skje der. Og om jeg får lov til å spørre, hva er så skremmende med en liten jente egentlig? :dontgetit: Selv følte nesten for å skyte henne med alt jeg har for å ta hevn over å ha kastet bort penger på det tullet. Men for all del, det er jo de som blir skremt av Villmark og Fritt Vilt også. ;)

Skrevet (endret)

F.E.A.R var det eneste spillet jeg savnet og misunnet pcfolkene til min 360 eller min gamle Xbox når det kun var ute til pc, og jeg hadde ikke bra nok pc til det spillet, var ikke noe bombe, sånn er det med pcspill.

Men med engang jeg fikk det til 360 så var det en giga nedtur.

Stygg grafikk, repretivt gameplay, gjekk i samme gangene hele veien, var bare skummelt i slutten. Og det teiteste var når det kom fram Unknown Origin så fant jeg aldri hvor det var hen :ph34r:. Hadde skvettet mer hadde ikke den teksten kom fram

Anbefales ikke i det hele tatt

Jeg synes dog Doom 3 var mer underholdnene en F.E.A.R, der skvatt jeg mye mye mer, plutselig så kommer det en fiende ut fra en hemmelig vegg og slår deg bakfra, sattan jeg skvatt da. Og den ene plassen med det doet, jeg gjekk mot liket og tenkte "nei han våkner ikke opp" men plutselig våknet han sattan jeg skvatt da :D

Anbefaler Doom 3 :)

Endret av Toman85
Skrevet (endret)

F.E.A.R var det eneste spillet jeg savnet og misunnet pcfolkene til min 360 eller min gamle Xbox når det kun var ute til pc, og jeg hadde ikke bra nok pc til det spillet, var ikke noe bombe, sånn er det med pcspill.

Men med engang jeg fikk det til 360 så var det en giga nedtur.

Stygg grafikk, repretivt gameplay, gjekk i samme gangene hele veien, var bare skummelt i slutten. Og det teiteste var når det kom fram Unknown Origin så fant jeg aldri hvor det var hen :ph34r:. Hadde skvettet mer hadde ikke den teksten kom fram

Anbefales ikke i det hele tatt

Jeg synes dog Doom 3 var mer underholdnene en F.E.A.R, der skvatt jeg mye mye mer, plutselig så kommer det en fiende ut fra en hemmelig vegg og slår deg bakfra, sattan jeg skvatt da. Og den ene plassen med det doet, jeg gjekk mot liket og tenkte "nei han våkner ikke opp" men plutselig våknet han sattan jeg skvatt da :D

Anbefaler Doom 3 :)

Som om jeg skulle sagt det selv <3

Har faktisk hendt at jeg bare må skru av spillet etter å ha spillt litt, blir så stresset til tider. Man må regne med at det fort står 5 monstere rundt deg i en mørk trang gang og skyter/slår deg mens du febrilsk trykker på alle tastene på tastaturet for å finne frem riktig våpen og ser at skjermen blir farget rød og høytalerne fylles med skrik fra character'n din som snart dør.

Men Doom 3 blir også litt ensformig til tider.

Endret av Crom-Ag3
Skrevet

OP er fra februar, men hva så? Denne tråden er fin for alle oss som liker skrekkspill. ;)

Clive Barker's Jericho er et ganske bra skrekkspill på mange måter. Noen kjipe survival-events trekker ned noe enormt, og AIen er ikke akkurat den beste. Om man lager fiender som eksploderer når de dør og dreper alt rundt seg ville det vel være logisk å la folkene du har på laget forstå det og prøve å komme seg unna i stedet for å løpe bort til ham? Men ellers er det svært bra og ganske skremmende til tider.

Doom 3 var også svært bra til tider, og spesielt når helvete bokstavelig talt bryter løs i begynnelsen. (ikke akkurat spoiler da det liksom er hele poenget). Ble ganske stresset da, for å si det mildt. ;) Greit nok det er svært mørkt til tider og litt ensformig, men det er faktisk det eneste FPSet jeg har giddet spille gjennom siden Half-Life 1. Og når det gjelder mørket er det jo bare å laste ned en liten ducktape-mod som lar deg feste lommelykten på våpenet ditt, så er den saken mer eller mindre løst. Personlig synes jeg den gjør spillet enda bedre da du slipper å velge mellom våpen og lommelykt og heller kan fokusere på selve spillet. Bare et tips.

Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Ikke for å være artig, men jeg syntes Swat 3 var relativt skummelt.

Flere blåmerker etter at terroristene hoppet ut av hjørnene og jeg slo kneet i bordet.

Hidden : Source er også skummelt, men det er en Source mod. Kjempe rått å spille på lan

ellers kan jeg anbefale

Condemned: Criminal Origins

Clive Barker's Undying

Aliens vs. Predator 2

Eternal Darkness: Sanity's Requiem

Skrevet

SWAT4 var enda verre. Her står fire politifolk med kevlarrustninger og store maskingevær og sikter på en fyr mens de roper at han skal legge den ned, og hva gjør han? Går bort til politifolkene, trekker rolig pistolen og skyter. Jeg skjemmes på vegne av de som lagde denne SWAT "parodien". :p

Clive Barker's Undying er et av de få FPS'ene jeg har spilt gjennom uten å jukse. De andre jeg kommer på i farten er Doom 1, Doom 3, Quake 1, Duke Nukem 3D, Red Faction 1 og Half-Life 1, skjønt jeg aner ikke hva Red Faction gjør på den listen. Må ha kjedet vettet av meg en stund for å holde ut det spillet. :p

Jeg likte ikke Aliens Vs Predator 2 noe særlig når man spiller som Alien eller Predator, men når man spiller som menneske med den motion detector'en er det vannvittig skremmende til tider. I'm telling you there's something moving, and it ain't us! :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...