Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan man "Lovelig" lage pick-up av en personbil?


Itw

Anbefalte innlegg

Etter noe for mye fritid, og antagelig kaffe, så fikk jeg en plan.

Og den går ut på og lage pick-up av min 84mod Camry som jeg har som arbeidsbil :new_woot:

 

Men kan det gjøres simpelt og lovelig?

Dette er jo kun i flire stille formegsjøl stadiet inne i hodet mitt da ennå, men virker jo som en kul ide:)

 

Som jeg ser det så trenger man og kappe taket ned til dør høyde, bak førersetet, sveise sammen, bakdørene, og sveise inn en plate bak førersete for og lage vegg...

 

Sånn enkelt sett...

 

Men kan dette gjøres lovelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro dette kunne være mulig å få godkjent, er jo ikke snakk om en kjempestor modifisering.

Hvis du gjør alvor av det bør du nok snakke med biltilsynet før du begynner, de vil kunne si noe om hva du ikke får lov til å kappe vekk f.eks.. En stiv vegg bak førersetet vil nok kompensere noe for de manglende c-stolpene. Igjensveisede bakdører vil også stive opp karrosseriet ganske mye. Kan hende du må forsterke noe på tvers av lasteplanet for å kompensere for den manglende nedre del av bakrute-ramma som normalt går på tvers der..

Lenke til kommentar

Ikke hmm ja ja var jo en gøy tanke da...

Synd at norge er sååå streng, hadde vært morsomt om den så bare varte en dag...

 

Nja ikke noe hilux, blir overkill, var mest bare en tanke, som kansje kunne blitt noe av om jeg latt all fritia mi ta overhånd:)

 

Får vell finne på noe annet gøy med den da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...