Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nVidia boot agent


Anbefalte innlegg

Har i det siste hatt litt problemer med maskinen, først tok OS disken kvelden så jeg byttet disk og installerte Windows XP med SP2 igjen. La inn driverene til hovedkortet (Asus A7N8X med BIOS v. 1007) og til skjermkortet fra driver CD-en og restarter maskinen.

 

Den booter, og gjør seg ferdig med POST, tar lang tid, men den går så videre til Verifying DMI pool data...

SÅ kommer problemet; plutselig dukker nVidia Boot Agent opp og følgende står på skjermen:

 

PXE-E61: Media test failure check cable

PXE-M0F: Exiting nVidia boot agent.

Disk boot failure insert system disk and press enter

 

Dette har aldri skjedd før, har dukket opp etter den forrige hdd'n tok kvelden.. Har aldri sett noe til nVidias boot agent før :S

 

Har prøvd å resette BIOS og kjøre med forskjellige innstillinger der uten hell..

 

 

Maskinvaren består av:

- Asus A7N8X

- AMD Athlon XP2400+

- WD 250GB disk

- Asus GeForce 7600 GS

Og har testet med to forskjellige RAM oppsett

 

Så er det noen som har noen lure tips ang. dette problemet? Sitter og funderer om hovedkortet kanskje synger på siste verset.. det har vært i bruk så og si 24/7 siden 2001 :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du finner noen tips i denne tråden. Prøv og oppdater bios og se om ikke det kan hjelpe.

 

Jes, har lest den tråden. Ikke at den hjalp meg så veldig mye. Finnes ingen nyere BIOS versjoner til kortet mitt, eller, det finnes en beta versjon. Men beta + BIOS er som regel ikke to ord som går godt sammen.

 

Har som sagt aldri opplevd dette før, er kun nå i det siste det har skjedd.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke nVidia boot agent. Det er en normal melding som kommer fra BIOS når den har gått gjennom listen for bootenheter uten å finne noe, da er nVidia boot agent (nettverk) den siste den forsøker. Den fant heller ikke noe, derfor kom det 'Disk boot failure ..'.

Så det første du må sjekke er BIOS menyene for bootrekkefølge, finner du disken din der?

Lenke til kommentar
Problemet er ikke nVidia boot agent. Det er en normal melding som kommer fra BIOS når den har gått gjennom listen for bootenheter uten å finne noe, da er nVidia boot agent (nettverk) den siste den forsøker. Den fant heller ikke noe, derfor kom det 'Disk boot failure ..'.

Så det første du må sjekke er BIOS menyene for bootrekkefølge, finner du disken din der?

 

HDD-0 står som 1st boot device

så er det CD-Rom

 

Aldri stått navnet på disken der, men kortet finner disken under POST.

Lenke til kommentar
Prøv å ha Windows CD inne, det er mange som bare får til å boote disken på den måten. Av en eller annen grunn.

CD-ROM bør alltid stå før disken, ellers blir det upraktisk når man skal boote en CD.

 

Fungerer dårlig å boote med Windows disken nå i alle fall, får bare samme feilmeldingen og ingen mulighet til å velge om systemet skal boote fra CD.

Lenke til kommentar
Test disken i en annen maskin...jeg tror ikke den virker som den skal.

 

Virket fint i en annen maskin, ble gjenkjent av Windows og fant ingen feil med disken. Formaterte den, og delte opp i litt mindre partisjoner.

 

Men får fortsatt det samme tullet når jeg dytter den inn i min maskin. Får ikke bootet fra Windows CD-en heller så får ikke installert Windows nå :p Stress...

Endret av AL3X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...