Øsse Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Hei, Til nå har jeg kompilert i Linux (eller gjennom Putty på serverne til skolen) og brukt g++ med seperat teksteditor. Nå har jeg begynt å lage noen små snutter som jeg har lyst å vise frem til folk, og da trenger jeg en enkel compiler til Windows. Visual Studio og den gjengen der har jeg ikke så lyst på. Jeg har brukt litt Dev-C++ som bruker g++ for Windows, men den siste versjonen er ganske gammel, og bruker GCC 3.4.2. Jeg er da på jakt etter en enkel og grei compiler. Kommandolinje gjør meg ingenting, enkle IDEer (som f.eks. Dev-C++) er supert det og. Annet spørsmål: Gjør det egentlig så mye at jeg bruker en litt eldre compiler? Takker for svar!
Peter Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 kompileren til visual studio er da fin den? trenger ikke bruke IDE-et for å kompilere!
Øsse Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Det er vel sant, men da må jeg ha det liggende på maskinen. Og sist jeg sjekket tok det ganske stor plass :|
GeirGrusom Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 Vel, synes Visual C++ har et overlegent IDE Open Watcom er en OK compiler, selvom IDE-et er helt ubrukelig. Det jeg synes er tøft med Open Watcom, er at man kan skrive protected mode 32-bit DOS programmer.
Øsse Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Skrevet 10. februar 2008 Visual C++ er fantastisk for alt jeg vet. Men til mitt bruk er det for omfattende. Skal teste Open Vatcom. Takk for tipset.
abcdefghi Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 http://www.mingw.org/ .. siden henger litt etter releasene, så sjekk http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=2435 direkte
Frank2004 Skrevet 16. februar 2008 Skrevet 16. februar 2008 Se på compilerne fra Borland eller Digital Mars. Begge skal finnes i gratis versjon for Windows.
Dead_Rabbit Skrevet 18. februar 2008 Skrevet 18. februar 2008 Ellers har du jo Code::Blocks og MinGW Developer Studio. Vet ikke om sistnevnte fortsatt vedlikeholdes og er et godt alternativ da det er veldig lenge siden jeg har brukt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå