khazan Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har et gulle-godt Nikkor 35 mm 1:1,4 fra min gamle Nikon F2. Noen som vet om det kan brukes på en D300?
k-ryeng Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har et gulle-godt Nikkor 35 mm 1:1,4 fra min gamle Nikon F2. Noen som vet om det kan brukes på en D300?Ja, den kan brukes med stort hell...
tomsi42 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har et gulle-godt Nikkor 35 mm 1:1,4 fra min gamle Nikon F2. Noen som vet om det kan brukes på en D300?Ja, den kan brukes med stort hell... Du må riktignok fokusere manuellt, men det regner jeg med at du allerede vet. Jeg har en kamerat som har en nice 135mm fra 80-tallet, og han har en D70s; han er ikke like heldig. Tom
k-ryeng Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Du må riktignok fokusere manuellt, men det regner jeg med at du allerede vet.Hvis han kan bruke F2'en fullt ut, vet han nok det :-)
onslow123 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har et gulle-godt Nikkor 35 mm 1:1,4 fra min gamle Nikon F2. Noen som vet om det kan brukes på en D300? Alle objektiver fra 1959 og senere kan vel brukes, med varierende grad av automatikk. I forkortelses-tråden ligger link til kompatibilitetstabell for Nikon-objektiv.
k-ryeng Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Alle objektiver fra 1959 og senere kan vel brukes, med varierende grad av automatikk.Tja. Noen må modifiseres før de lar seg montere på (pre-AI-objektiver). AI og nyere kan brukes med lysmåling/blenderprioritet.
khazan Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Skrevet 7. februar 2008 Du må riktignok fokusere manuellt, men det regner jeg med at du allerede vet.Hvis han kan bruke F2'en fullt ut, vet han nok det :-) Takk, det var glimrende. Joda, jeg er ikke uvant med å fokusere manuelt, så den jobben tar jeg gjerne. Skal bli spennende å prøve! Bernt
silverhalide Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Om du har flere slike strålende MF Nikkor i samlingen ville jeg seriøst vurdert å installere en mattskive med splitfokus (typisk "KatzEye"). Nikon D300 har dessverre bare en prikk som indikerer fokus, noe som kan være frustrerende og litt i overkant "sjelvent" om man skal bruke mye manuellfokus. F100, F6, D2 og D3 har herrrlige 3 segments fokusindikatorer.. urgh må si jeg angrer på at jeg solgte D2X mer og mer for hver dag, bla. med tanke på dette.
k-ryeng Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 urgh må si jeg angrer på at jeg solgte D2X mer og mer for hver dag, bla. med tanke på dette.Bare si det - det er D3 du *egentlig* vil ha som DSLR ;-)
arela Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Fin linse den 35mm - var på ønskelista for 20 år side, ...og nå ............det blir vel helst en 35mm f2 AF etterhvert. Har sett litt på Katzeye, og vurderer det sterkt. D300 er mye vankeligere å fokusere med enn f. eks F4. Bruker mye MF, er liksom endel av prossessen, selv om resultatene av og til taler for AF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå