Gå til innhold

Multicom Compal IFL90 problemer


RipeX

Anbefalte innlegg

Fikk min etterlengtede Compal IFL90 fra Multicom for noen dager siden, men har oppdaget et par problemer med den.

 

* DVD-stasjonen vil ikke spille av driver cd-en som fulgte med, det hakket bare hele tiden.

* Venstre del av tastaturet bøyes nedover når jeg trykker på tastene på denne siden.

* Knappen G fungerer kun ved hard trykking, og kun hver 3. gang med forsiktig trykking.

* Klapper igjen maskin, maskinen går i ventemodus. Når jeg åpner så er skjermen fortsatt sort og det hjelper ikke å trykke på noen av knappene. Det eneste som hjelper er å restarte PC-en.

 

Så lurer jeg på om det er noen som har hatt lignende eller samme problemer med akkurat denne modellen fra Multicom? Og er det noen som har noen erfaringer med retur av laptopper til Multicom?

 

Skal ringe Multicom i morgen å snakke med dem, men det ender nok med at jeg blir å sende den inn. :(

Endret av RipeX
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Fikk min etterlengtede Compal IFL90 fra Multicom for noen dager siden, men har oppdaget et par problemer med den.

 

* DVD-stasjonen vil ikke spille av driver cd-en som fulgte med, det hakket bare hele tiden.

* Venstre del av tastaturet bøyes nedover når jeg trykker på tastene på denne siden.

* Knappen G fungerer kun ved hard trykking, og kun hver 3. gang med forsiktig trykking.

* Klapper igjen maskin, maskinen går i ventemodus. Når jeg åpner så er skjermen fortsatt sort og det hjelper ikke å trykke på noen av knappene. Det eneste som hjelper er å restarte PC-en.

 

Så lurer jeg på om det er noen som har hatt lignende eller samme problemer med akkurat denne modellen fra Multicom? Og er det noen som har noen erfaringer med retur av laptopper til Multicom?

 

Skal ringe Multicom i morgen å snakke med dem, men det ender nok med at jeg blir å sende den inn. :(

 

Har selv problemet du nevner med at tastaturet gir etter for trykk. Var skikkelig ille når jeg først fikk den, så sendte den inn. Ble litt bedre men fortsatt ikke helt bra. Du kan prøve å presse ned på dekselet over F-tastene og se om du hører et "klikk". Det kan skyldes slurv under monteringen fra Multicom sin side. Etter min mening er tastaturet den svakeste komponenten på IFL90+ og av middels/dårlig kvalitet. Har ikke blitt helt fortrolig med det.

 

Hadde samme problem med ventemodus som deg i Windows Vista. Skyldes antakelig dårlig drivere, men prøvde en haug av drivere (inkl. Compal's offisielle og fra laptopvideo2go.com), men ingen løste dette problemet. Det ble så irriterende i lengden at jeg installerte Windows XP isteden og har nå ingen problemer med hvilemodus/dvalemodus. Bedre ytelse også!

Endret av gizmo45
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...